Alba
h j ä l p

Jag ska avsluta ett medlemsskap.
Kan ni hjälpa mig med översättning.

Jag förstår att jag ska markera längst ner på sidan i "edit mode" men fortsättningen får jag inte ihop..... rich text ?

At the bottom of that page, just uncheck the "Edit Mode" checkbox so you don't "Use 'rich text' edit mode." (remember to click the "Save Changes" button).

Inte lätt med engelskan när jag inte ens kan skriva svenska rätt...rubriken hm
Gossen Ruda
CITAT (Alba @ 19-09-2007, 19:24) *
h j ä l p

Jag ska avsluta ett medlemsskap.
Kan ni hjälpa mig med översättning.

Jag förstår att jag ska markera längst ner på sidan i "edit mode" men fortsättningen får jag inte ihop..... rich text ?

At the bottom of that page, just uncheck the "Edit Mode" checkbox so you don't "Use 'rich text' edit mode." (remember to click the "Save Changes" button).

Inte lätt med engelskan när jag inte ens kan skriva svenska rätt...rubriken hm

Nej, det var inte lätt. Jag hittade den här engelska "förklaringen":

(Rich Text Format) A document format from Microsoft for encoding text and graphics. It was adapted from IBM's DCA format and supports ANSI, IBM PC and Macintosh character sets. The RTF format is used as a source document for Windows Help files and other Microsoft products.

Nånting med kodning av texten men hur och varför vet jag inte. Du skall alltså inte använda denna kodning men var man hittar avstängningen i en svensk version framgår inte.
Alba
Tack för hjälpen.

Jag får försöka hitta en mailadress och skriva.
Tapio
Halaj!

Jag kan inte hjälpa dig, men däremot vet jag vad rtf (rich text format) är för något.

Om du öppnar programmet wordpad (finns under tillbehör i programmenyn), skriver något och sedan sparar det så kommer din fil att heta filnamn.rtf
Du kan också öppna ett worddokument och spara den som en .rtf fil.
Du kan öppna ett .rtf i word, men du kan inte öppna ett .doc i wordpad.

//T
Gossen Ruda
Nu klarnade det lite. Förmodligen är dokumentet alba har skrivet i rtf men när hon skall spara det skall hon ändra det till doc. Det gör man i "Spara som..." där man kan ändra filformatet i rullgardinsmenyn. Eller åtminstone kolla så att inte rtf kommer upp som förval vid sparandet.
Bee
Alba,
Vad är det för program du använder? Det som sägs ovan är:

Längst ner på den sidan skall du avmarkera rutan "Edit Mode" så att du inte fortsätter att vara i Rich Text mode. Av någon anledning behövs inte det för det du skall göra. Sen skall du inte glömma att klicka på Spara-knappen. Rich text betyder att du har bättre skriv/ändringsmöjligheter för vanlig brödtext i en särskild ruta. Jämför tex med hur du kan "labba" med texten här på Odla när du gör ett inlägg. Eller om du använder Outlook för mail har du kanske sett att man har många alternativ för hur texten skall hanteras: text format, rich text format, HTML. Eller så kan man ha MS Word som editor. Det enda man behöver veta är hur de olika alternativen påverkar den funktionen jag är ute efter. Själv har jag tex valt bort Word därför att vissa mailfunktioner inte är tillgängliga då. Och HTML är nödvändigt om man skall skicka rörliga smilisar i mail smile.gif

Alba
Tack för all hjälp. Nu är det fixat.

blomma.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon