Full version: Vet ni vad jag hatar?
Tosan
För ett tag sen mejlade jag ett företag jag väntade paket ifrån för att höra om paketet var skickat, eller om det försvunnit nånstans på vägen eftersom det dröjde. Inget svar, men paketet dök upp 2 dar senare.
I måndags mejlade jag ett annat företag i samma ärende. Har massa lökar som skulle varit i jorden, men de väntar på några kompisar. Den försändelsen skulle ha dykt upp under första hälften av september. Normalt svarar de på frågor senast dan efter, men nu, inget.
Är det så förbannat svårt att svara att ja, vi har skickat, eller nej, vi har inte skickat och det tar si och så lång tid?
Sånt retar mig till vansinne! ranting.gif
Nu vill jag ju såklart veta om jag ska gräva ner de lökar som ligger och väntar, och krukodla resten eller nåt, eller om de är påväg så jag kan vänta. Det blir vinter vilken dag som helst!
Krolliljan
trostar.gif
Tosan
Tack! smile.gif
KURT
Företag skall svara på mail. Om de inte svarar inom ett dygn så brukar jag skicka en påminnelse, och sedan minskar man bara ned tiden med påminnelse tills de svarar.
vindspel
Usch, vilken service. Tror de att man kommer att handla där sedan??? Sen finns ju jungeltelegrafen också, så de förlorar ju kunder. De gräver en grop för sig själva.
Tosan
Ja det här företaget som jag väntar från nu har jag tyckt om förut, fått bra service och bra produkter. De senaste åren har det dock varit sämre och i somras fick jag en hjärnblödnig när jag såg i katalogen att de bärbuskar som de via mejl lovat mig skulle vara helt vinterhärdiga klarar Z3! Skrev då ett ilsket mejl till dem och fick kompensation för buskarna, men den var jag ju tvungen att handla upp, iofs rätt bra för de har en produkt jag vill ha som inte finns nån annnanstans. Men detta är absolut sista ggn jag köper nåt därifrån.
|Birgitta|
*raderat*
Cacki
Tosan!
Gör det som vindspel nämnde. Starta djungeltelegrafen här och nu. Berätta för oss vilket företag det handlar om. Du kanske redan har fått svar men egentligen spelar det ingen roll. Gör man så här mot en kund så får man förmoda att man inte drar sej för att göra det även mot andra. Eld i baken just nu för att man är rädd att en kund att går ut öppet med sina erfarenheter av deras bristande kundservice ursäktar inget. Är man rädd om sitt rykte så får man banne mej ändra sin policy om man vill att kunderna ska känna sej nöjda och fortsätta att handla av dem.
Och berätta gärna vad dom ursäktar sej med när/om dom behagar svara. Har dom en trovärdig och vettig ursäkt så är ju allt gott och väl och dom behöver inte oroa sej för hågon negativ ryktesspridning och du behöver inte ha dåligt samvete för att du berättar vilket företag det gäller.
Tosan
Ja det är ju bakker förstår... De har verkligen tappat stinget de sista åren. Tyckte jättebra om dem tidigare och allt jag köpte därifrån höll kanonkvalite. Men inte nu längre, nu är det bara kogödselgranulatet jag vill åt, hoppas fler kommer med det snart.
Ringa dit är ju inte å tänka på, varenda gång jag gjort det har jag fått tag i nån som pratar den grötigaste skånska man kan tänka sig, ingen av oss begriper vad den andre säger...
Men får jag inte svar innan dagens slut ska jag mejla igen.
|Birgitta|
*raderat*
Cacki
CITAT (|Birgitta| @ 20-09-2007, 13:00) *
Förstår inte denna uppmuntran till djungeltelegraf. unsure.gif Det viktiga måste väl vara att lösa problemet. Eller?

Tosan skriver ju att dom normalt svarar dagen efter. Den här gången gör dom inte det. Kan ju finnas giltiga skäl till det. Vore det jag så skulle jag ringa till dom och fråga.


Men det är ju det jag skriver! Har dom en anledning som håller så behöver dom ju inte oroa sej för sitt rykte. (Iofs har dom redan ett ganska vacklande rykte i vissa kretsar så varför är dom då inte mer aktiva för att förbättra det?)
|Birgitta|
*raderat*
Cacki
Tosan har ju försökt utan resultat, om jag förstått det hela rätt. Hon har väl mailat igen? Och om hon inte gjort det så kan man ju undra hur noggrannt dom läser sin e-post som missat det första. Har mailet kommit bort så är det ju en godtagbar ursäkt (hmm..??) och det hela är ju ur världen.....men det brutna löftet om leveranstid kan man ju inte låta bli att fundera över. Har det hänt något som man inte kunnat förutse så får man ju se till att meddela kunden så fort som möjligt.
Tosan
Personligen tror ju jag att det beror på att de inte vill bemöta kritiken. Annars hade jag väl fått ett svar, eller åtminstone paketet.
Och man kan ju tex jämföra med HM som med 4 lappar meddelat att mina varor försenats...
Alba
När du mejlar till dem...skriv att du kommer att varna för firman i ett forum om det inte skärper sig.

Jag tycker ofta att detta med mejlsvar brister. Till firmor får jag ofta göra som Kurt säger....påminna och kommer inte svar inom rimlig tid påminner jag igen och igen.
Tosan
Ja jag får nog göra det. Ska mejla igen ikväll när jag kommer från stallet...
Tosan
Sådär, nu har de fått ett nytt mejl där jag berättade att jag som tidigare nöjd kund efter 8 år blivit varnad för dem och att jag var beredd att stämma in i kören efter de senaste 2 årens besvikelser. Dessutom påpekade jag att det blir vinter vilken dag som helst och att jag hoppades på svar denna gång.
Tosan
Jodå, nu fick jag svar. Den väntar på artikel som inte är leveransklar än, för perenner är inte färdiga förrän tidigast andra hälften av september. Jag har beställt lökar och kodynga! Konstigt att andra företag har sina snödroppar och liljor klara...
Skrev tbx och frågade när de skulle komma...
|Birgitta|
*raderat*
Tosan
Fick reda på att det skulle ta 2 veckor till... Det djävliga är att jag har en värdecheck på nästan 400:- för en reklamation hos dem, dessutom vill jag ha gödslet.
Men jag påpekade att man vid orderbekräftelse kunde rada upp ordersedeln tillsammans med beräknad leveranstid så man hade en chans att avbeställa det som inte hinner komma före vintern.
Nu har jag iaf beställt snödroppar och liljor från odla, de kommer nästa vecka *tycka om* Å det slank visst med nån tulpan åxå tror jag. Lökarna från bakker får jag väl ha som kylarprydnad eller nåt...
Cacki
Fy 17! Under all kritik! thumbdown.gif
Tosan
JA, det hade gott kunnat meddela att de inte kunde leverera under önskad leveranstid. Men till mig får de inte sälja nåt mer iaf... Hoppas bara nån fler kommer på att sälja kogödselgranulat. Det funkar faktiskt jäkligt bra, och tar väldigt liten plats i jämförelse.
lissa
Det är inte bara i Sverige som dom har börjat få dåligt rykte. ..även i forumen här nere varnas folk för att leveranstiden inte är att lita på, och att vissa varor också har förlorat kvalitet...
Jag tycker som Cacki att man ska varna om företag som börjar förlora sin trovärdighet, för om man sen köper där ändå, så är man ju medveten om att det kan ta längre tid än vad som lovats, och då blir man ju inte så besviken om det kommer senare. Jag skulle nog kunna tänka mig att köpa kogödsel nu när jag vet att dom har det, men det är ju en sak som man inte har bråttom med att få , och då kan man ju vänta lungt..
Det är nog många firmor som bör skärpa sig, och eftersom dom inte är speciellt billiga tycker jag att det minsta man kan begära är att man får en bra service. Det kan ju vara bra för företaget också att dom märker att kunderna är missnöjda, för då kan dom ju skärpa sig lite. Om ingen klagar blir det ju ingen förändring till det bättre, snarare tvärt om..
Tosan
Nej precis, de är inte direkt billiga. Men de har nog märkt att jag är missnöjd vid det här laget, har varit ganska bitsk, snällt uttryckt whist.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon