älvan
Hej alla...

Ända sedan jag fick hem denna boken har jag undrat vad denna underbara blomma, som jag förälskat mej i, heter...
(det e den purpurfärgade jag menar)
Ngn av er om vet namnet?

Ha det gott i höstrusket...
Betty
Lite svårt att avgöra med den lille bilden, men jag tycker det ser ut som en Knautia macedonica - Grekisk vädd.
Lars-Olof Arvids
Färgen stämmer på grekisk vädd, men jag tycker att blomställningarna mer liknar en flockblommig växt. Kanske någon sorts kvanne?

Olle
älvan
Jag hittade bara bilden på nätet...
Men här har jag själv tatt en bild på boken... (Bilden jag la in innan va nog i det minsta leget...)

Sorry... Vi gör ett nytt försök... smile.gif
Bee
Ursäkta en dum fråga men brukar det inte stå i början av en bok vad det är för bild på omslaget? Bland det finstilta (info om utgivning, copyright osv). Tex "omslagets bild är en ..... "
Dito Verde
Är det Angelica gigas?
älvan
CITAT (Bee @ 20-09-2007, 15:48) *
Ursäkta en dum fråga men brukar det inte stå i början av en bok vad det är för bild på omslaget? Bland det finstilta (info om utgivning, copyright osv). Tex "omslagets bild är en ..... "

Nä, faktiskt inte...
Jag har letat som sjutton i boken... Står om allt annat kul, men ingenting om bilden på framsidan...
Faktiskt en bok jag rekommenderar varmt...

CITAT (Dito Verde @ 20-09-2007, 15:50) *
Är det Angelica gigas?

AH!!!

Ja, det e det nog!!! Tack ska du ha!!

Här e en bild på Angelica gigas, (googlade upp den)

Va duktig du e!!
Lady Hamilton
Finns just nu på Tradera 1 planta 3 plantor och frön Tradera auktion
älvan
CITAT (Lady Hamilton @ 20-09-2007, 16:14) *
Finns just nu på Tradera 1 planta 3 plantor och frön Tradera auktion

Kanske skulle kammat hem en sån kanske... w00t.gif
Kajsa i Arvika
Visst e det en Kvanne såå läckra.. finns att köpa både som plantor och som fröer på div fröfirmor, inte särskilt svåra att få att gro själv heller.. wub.gif

Om du som jag gillar mörkbladiga eller mörkblommande växter kan jag rekommendera Karen Platt's bok "Black magic and purple passion".

En hel del ettåringar som Kerstin sa men ändå en trevlig bok.. tummenupp.gif
älvan
CITAT (Kajsa i Arvika @ 20-09-2007, 17:59) *
Visst e det en Kvanne såå läckra.. finns att köpa både som plantor och som fröer på div fröfirmor, inte särskilt svåra att få att gro själv heller.. wub.gif

Om du som jag gillar mörkbladiga eller mörkblommande växter kan jag rekommendera Karen Platt's bok "Black magic and purple passion".

En hel del ettåringar som Kerstin sa men ändå en trevlig bok.. tummenupp.gif

Uh, la, laaaa!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Me like! Jag bara ÄLSKAR mörka blommor!!! Det e verkligen en passion!
Perfekt bok att önska mej till min födelsedag!
Tack för tipset!
Har du själv boken? E det svårt att få tag på dom sorters blommorna som är i boken?
Kajsa i Arvika
Det är väl lite blandat!! giggle.gif men om viljan e tillräckligt stark hittar man alltid vägar att få tag på det man vill ha!!! laugh.gif ninja.gif
älvan
CITAT (Kajsa i Arvika @ 20-09-2007, 21:14) *
Det är väl lite blandat!! giggle.gif men om viljan e tillräckligt stark hittar man alltid vägar att få tag på det man vill ha!!! laugh.gif ninja.gif

Så sant så!! angel_not.gif
Den boken ska juh lätt införskaffas... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon