Full version: Inloggning
Siv i Bollnäs
Något som jag retar mig på är att så fort man inte använt forumet på låt oss säga några dagar så får man logga in igen. Dessa åtta siffror och bokstavskombinationer ska man alltså behöva harva om och om igen (har varit tvungen sätta upp en lapp nedanför skärmen för att komma ihåg). Ibland räcker det med att man inte varit där på en enda dag, så är det samma excercis igen. Men ibland så kommer det automatiskt upp ens användarnamn så fort man kommer till forumet. Ändra på detta!
Siv i Bollnäs som varit med i flera år!:angry2:
Alba
När du loggar in kryssar du väl för i logga in automatiskt ?

Har du rensat cookies eller gjort någon annan ändring.
Ny version av Internet Explorer ?

Någon enstaka gång behöver jag göra en ny inloggning. Även när jag har semester på sommaren och jag går in någon enstaka gång fungerar det.
adamos
Detta är också något som jag stör mig på men jag är ganska så säker på att det inte har med detta forum att göra, för det händer även på andra sidor som jag besöker. Problemet började när jag installerade IE 7så jag tror att det är där problemet ligger. Har ställt frågan i ett dataforum men ej fått något svar, så om någon här kan tala om vad det beror på så skulle jag bli glad. smiley_small_hug.gif
Siv i Bollnäs
I början av året fick jag en ny dator med senaste versionen av Internet Explorer installerad och jag måste nog säga att det vid närmare eftertanke varit åtskilligt med trassel efter detta...Inte verkar det bli bättre efter alla automatiska uppdateringar som man "råkar ut" för heller. Man får aldrig veta vad det är som ska uppdateras heller föresten, bara en ruta kommer upp där det står att viktiga uppdateringar ska göras, och det kan ju vara vad som helst. Behöver inte vara
IE ens kan jag tänka mig. Efter dessa uppdateringar kan det inträffa sådana saker som att alla ens viktiga formatmallar i Page Maker blivit konstiga och fått andra teckensnitt och styckeinställningar osv. Så man får göra om alltihop varje gång man sätter på datorn. Då blir man inte glad. Men inte trodde jag att det kunde påverka inloggningen till odla.nu!
(Det hjälper inte att man begär automatisk inloggning.)
Vad kan man göra åt detta?? wacko.gif

Hälsningar Siv
Alba
Jag tror många missar att läsa i support....tyvärr.

Gör ett inlägg i småprat o hänvisa till SUPPORT.
Det finns många datasnillen på forumet som säkert kan komma till hjälp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon