Fifi Förgätmigej
Måste man göra nåt?
Jag har två sorter (Victoria och Elmblitz) och jag undrar helt enkelt om jag ska klippa av stänglarna som är kvar eller bara låta allt vara som det är? Jag satte den ena (Elmblitz) nu i somras och där har jag inte tagit av nåt alls, och den andra är en gammal planta som jag planterade om och gödslade på i somras och den har jag bara tagit av lite grann.
Ska de täckas över sen, eller?

Fast med tanke på hur rabarber brukar växa utan att man bryr sig det minsta så kan jag gissa att de inte har så himla stora krav.. giggle.gif
Tosan
Jag gör inget alls med rabarbern på hösten, på våren rensar jag bort "fjolårsriset" och kanske en näve kodynga.
Grannen tar bort alla stänglar på hösten och luckrar jorden runt om. BÅde hans och våra plantor ser lika välmående ut.
KURT
När det gäller vintern så har bara rabarbern ett absolut krav på kyla! Annars kan den inte effektivt aktivera stärkelsen och börja växa på våren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon