Full version: Isolering
susa
Hej!

Vi ska nu isolera vårt nybyggda växthus på 18 m2 som är byggt mot fasaden på vårt hus.

På norr och östervägg invändigt ställer vi 10 cm isolerplattor på varandra. Vi fick en del över från isoleringen av grunden, så vi behöver bara komplettera lite.

Invändigt i taket tänkte vi lägga kanalplast.

Södra väggen tänkte vi isolera med bubbelplast.

Var köper man bubbelplast/kanalplast bra och billigt?

Jag vet att de traditionella växthusleverantörerna kanske har, men har ingen hittat en grossist?

Mvh S.
marskattan
Trädgårdsteknik

Här finns både kanalplast och bubbelplast. Ett annat tips är annars din lokala Shurgard, där säljer dom en rulle med 1,5 x 15 meter för 129 kronor.

ebjsv
Hej!
Beroende på hur man sätter upp plasten kanske det inte är det optimala, men billig bubbelplast finns bl a hos Prytzlar AB:
http://shop.prytzlar.com/se/grp/bubbelplast.php
(45 kvadratmeter för 239kr)
Rihane
CITAT (ebjsv @ 23-10-2009, 09:53) *
Hej!
Beroende på hur man sätter upp plasten kanske det inte är det optimala, men billig bubbelplast finns bl a hos

Är jag grinig när jag påpekar att alla dina, hittills fem inlägg innehåller en länk med prisuppgift till samma företag?
Det blir övertydligt när man trycker på länken för nya inlägg och dina fem hamnar bland de översta.
(Hade du gjort det en gång hade jag inte tänkt på det).

Tog bort företagsnamnet och länken i citatet ifall någon händelsevis är på sämre humör än jag är.

Bassam
Hej
Jag läste i dag att de finns i ( Shurgard faktiskt! 1 meter bred, 15 meter lång, 129 kronor ) och finns i tradera .
H :Bassam
blomkronan
CITAT (ebjsv @ 23-10-2009, 08:53) *
Hej!
Beroende på hur man sätter upp plasten kanske det inte är det optimala, men billig bubbelplast finns bl a hos Prytzlar AB:
(45 kvadratmeter för 239kr)

Tyvärr så är det fel bubbelplast wink.gif den har för små luftbubblor!!
Den plasten fungerar om man vill frakta saker... inte till växthus!
Det är ju luftmängden i bubblorna som isolerar... det krävs kanske att man lägger 5-6 lager av denna typ för att den ska isolera som växthus bubbelplast... då blir det inte billigt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon