Full version: Isolering
susa
Hej!

Vi ska nu isolera vrt nybyggda vxthus p 18 m2 som r byggt mot fasaden p vrt hus.

P norr och stervgg invndigt stller vi 10 cm isolerplattor p varandra. Vi fick en del ver frn isoleringen av grunden, s vi behver bara komplettera lite.

Invndigt i taket tnkte vi lgga kanalplast.

Sdra vggen tnkte vi isolera med bubbelplast.

Var kper man bubbelplast/kanalplast bra och billigt?

Jag vet att de traditionella vxthusleverantrerna kanske har, men har ingen hittat en grossist?

Mvh S.
marskattan
Trdgrdsteknik

Hr finns bde kanalplast och bubbelplast. Ett annat tips r annars din lokala Shurgard, dr sljer dom en rulle med 1,5 x 15 meter fr 129 kronor.

ebjsv
Hej!
Beroende p hur man stter upp plasten kanske det inte r det optimala, men billig bubbelplast finns bl a hos Prytzlar AB:
http://shop.prytzlar.com/se/grp/bubbelplast.php
(45 kvadratmeter fr 239kr)
Rihane
CITAT (ebjsv @ 23-10-2009, 09:53) *
Hej!
Beroende p hur man stter upp plasten kanske det inte r det optimala, men billig bubbelplast finns bl a hos

r jag grinig nr jag ppekar att alla dina, hittills fem inlgg innehller en lnk med prisuppgift till samma fretag?
Det blir vertydligt nr man trycker p lnken fr nya inlgg och dina fem hamnar bland de versta.
(Hade du gjort det en gng hade jag inte tnkt p det).

Tog bort fretagsnamnet och lnken i citatet ifall ngon hndelsevis r p smre humr n jag r.

Bassam
Hej
Jag lste i dag att de finns i ( Shurgard faktiskt! 1 meter bred, 15 meter lng, 129 kronor ) och finns i tradera .
H :Bassam
blomkronan
CITAT (ebjsv @ 23-10-2009, 08:53) *
Hej!
Beroende p hur man stter upp plasten kanske det inte r det optimala, men billig bubbelplast finns bl a hos Prytzlar AB:
(45 kvadratmeter fr 239kr)

Tyvrr s r det fel bubbelplast wink.gif den har fr sm luftbubblor!!
Den plasten fungerar om man vill frakta saker... inte till vxthus!
Det r ju luftmngden i bubblorna som isolerar... det krvs kanske att man lgger 5-6 lager av denna typ fr att den ska isolera som vxthus bubbelplast... d blir det inte billigt!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon