Full version: Sådder i kylskåpet
mamamaggan
Läste nyss råd i Ros-tråden om att ställa in sådd av rosor i kylskåpet. Har dragit mig lite för att så sådant som måste stå där men kom just på att jag har ju minst ett kylskåp i sommarstugan som jag kan utnyttja till sådant.

Men då infinner sig frågan , hur ofta måste man titta till dem ? Kan de klara sig en vecka i stöten ? De kanske inte kräver så mycket " omvårdnad " t ex vatten ?
Helen i Piteå Zon 5
Jag tittar till mina sådder i kylen ungefär 1 gång i veckan... Jag brukar sätta 'glad pack' över krukorna så behålls fukten lite bättre, helt klart kan du använda kylen i stugan yes.gif
mamamaggan
thanks.gif Så bra ! Då kan jag så ännu fler fröer till våren fast jag hade lovat mig själv att det skulle inte bli så mycket nästa år . whistling.gif
Helen i Piteå Zon 5
biggrin.gif jo, varje höst lovar man sig själv att nästa år ska man ta det lugnare med sådder men............ det håller aldrig, no.gif fattar inte varför g.gif biggrin.gif
mamamaggan
Fattar inte heller varför . giggle.gif sleep.gif
kerstin z5-6
Jag gör som helen och skriver under på att en ggr/v brukar räcka -de behöver sällan vattnas smile.gif

jag håller även med om resten -så i år ska jag ge vika för min last och så allt jag har lust med smile.gif
KURT
Annars bprde det ju gå bra att så dem ute nu i höst och låta dem stå skyddade ute i vinter också.
kerstin z5-6
javisst -eller snarare så dem i vinter och ställa under snön-det gör jag med mycket -men just rosfrö är lite kinkigare och går i dvala vid minus/de gror senare men efter 2 år/ -så har man bråttom med dem är det kylskåpet som gäller smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon