lolo
Hej! Jag kommer att besöka Karlstad i början av oktober och hoppas få tips på handelsträdgårdar väl värda ett besök. Kombinationen perenner, buskar, träd är mest intressant men allt är nämnvärt!
ullamari
CITAT (lolo @ 20-09-2007, 23:32) *
Hej! Jag kommer att besöka Karlstad i början av oktober och hoppas få tips på handelsträdgårdar väl värda ett besök. Kombinationen perenner, buskar, träd är mest intressant men allt är nämnvärt!

Hej!
Då måste du åka till Stolpens Trädgård i Ölme. Det ligger 1 Mil utanför Kristinehamn mot Karlstad.
Där finns mycket vackra och ovanliga växter.
Det är värt ett besök. Jag var där i somras,och tänker åka dit igen så fort jag kan.
lolo
Tack för ditt svar! Någon som har ytterligare förslag? /Ann-Louise
Kortis
Hej!
Kalenius i Arvika tycker jag är bra.Det finns även ett Kalenius i Karlstad men där har jag aldrig varit.
Utanför Töcksfors finns ett litet ställe som heter Elises lökar där det främst säljs lökar men också lite perenner.
Martina
lilla mamma
Du har ju de vanliga inne i karlstad.
Varifrån far du?
cecland
Inne i Karlstad finns Kalenius (som är min favorit), Blomsterlandet och Plantagen.

Granngården hade rea på krukor och spaljéer o dyl för några veckor sen, men har knappt några växter alls.

Råtorps handelsträdgård har bara några krukväxter (iaf när jag var där i våras). Enligt Eniro skulle det tydligen finnas ett ställe strax ovanför Färjestad men det såg väldigt nerlagt ut när jag cyklade förbi (samma dag som jag var i Råtorp). Coop Forum har en pytteliten växtavdelning.

Nu kommer jag inte på några fler.

Om du vill kolla på en ovanlig trädgård kan du gå till Norra kyrkogården, de har fått pris. Bakre kanten som ligger mot skogen är intressantast. Fast det är vackrast när rhododendronbuskarna blommar. Det finns massor...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon