Full version: Igelkotten
Ciczi
Under kvällspromenaden igår med hunden såg jag en liten svart siluett som vaggade över övergångstället.
Det var en igelkott som spatserade omkring (Förståndig kotte som gick övergångstället! wub.gif)

Den kotten jag hade i min trädgård innan (sov där på vintern) var inte hos mig i vintras så jag blev lite ledsen när jag upptäckte det.
Men nu när jag såg en kotte gåendes över gatan så blev jag riktigt glad... laugh.gif

Tyvärr har jag inget foto att bifoga. Men söta är de!

Ciczi
ängsvädd
Grattis biggrin.gif Jag älskar igelkottar och skulle gärna vilja ha några boende på min tomt. Men än har jag inte sett någon. Tomten ska ju inte vara välstädad om igelkottar ska trivas, så de borde trivas utmärkt hos mig laugh.gif Men en kompis som bor i närheten av mig har en hel kottefamilj som verkar bo under altanen. Jag har aldrig sett ungarna, men en vuxen kotte lyckades jag få på bild när min kompis hade lagt ut kattmat.

[attachment=7660:IMGP0129.JPG]
zaaritha
Vi "hade" ju 8 kottar, 6 försvann, grävling--antagligen..............
Hoppas nu de två kvarvarande övervintrar i ladan som de fr föreg år har gjort!
Ciczi
Jag försöker hålla nått hörn lite stökigt så att kotten vill komma igen... Det känns rätt lyxigt att ha en kotte i trädgården när man bor i centrala stan.

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon