susa
Mina hibiskusar har varit ute ända tills nu, de har växt och blommat fint hela sommaren , de har masssor av knoppar och har fortsatt att blomma inne under snart två veckor, MEN nu gulnar bladen och faller av. Vattningen är ok, och de står så soligt som möjligt.

Susa
Åsa, mälardalen zon 2
Det är alltid mycket sämre ljus inomhus än ute, även soligt läge inomhus kan vara rena mörkret för en växt som stått ute och vid sämre ljus gör växten sig av med lite blad det finns helt enkelt inte tillräckligt med ljus för att försörja alla blad.
susa
så det är en naturlig process då, plantan anpassar sig till det mörkare livet?
smuffin
CITAT (susa @ 22-09-2007, 10:37) *
så det är en naturlig process då, plantan anpassar sig till det mörkare livet?

Jag har haft samma problem med en av mina hibiscusar som jag tog in! Den ville verkligen inte komma in för hösten utan gulnade och tappade blad..

Jag stack ner en liten näringspinne och gav den extraljus under dagarna, den tog sig jättefint på några dagar!
Vissa hibiscusar är mer ljuskrävande än andra, så testa det tycker jag, det är klassiskt problem på hösten med vissa sorter!

Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon