Full version: snart vxthusgare
rosita
Str just i grvartagen infr vxthusbygget. bravo.gif Har kpt Juliana Premium 10 m2. Vi ska gjuta sockeln med leka, lgga frigolit under stenplattor p golvet och ska allts odla i krukor och hinkar. Vgar jag ha t ex rter (som tler frost p friland) stende i krukor i vxthuset om jag isolerar krukan? Eller blir det fr kallt jmfrt med nr de str planterade p friland? confused.gif Har ni ngra andra tips infr vintern?
kerstin z5-6
Det r inte varmare i ett vxthus n ute p vintern -mindre vta och blst bara .. men redan tidigt kan miljn vara svrare inne, n ute i ett ouppvrmt vxthus -mkt varmt p dagen o kallt p natten

-I zon 1 lr det g nd med krukor -du fr ta tips av de som bor i samma zon som du
Allt du klarar i kruka ovanjord ute klarar nog inne i vxthus och kommer dr igng tidigt = tidig vattning smile.gif
har du ett nytt vxthus lr du sitta dr ute i februari hur som helst smile.gif coolgleam.gif
MariaS
HAr just ett Juliana Premium. Dessutom har jag just hngt upp isolering och belysning, stllt in frostvakten och det som ska frvaras dr. Blev genast bekymrad ver var jag ska dra upp sdderna till vren wacko.gif
kerstin z5-6
jadu -det undrar jag med smile.gif shr brukar mitt se ut i mars nr jag ppnar , andra sidan r det knkfullt i mitt uppvrmda utrymme smile.gif

Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon