Full version: !URK!Banankaviar!URK!
Sailor Pluto
En sådan fascinerande, komplex och äcklig smak har jag aldrig tidigare känt sick.gif ! Skulle bra gärna vilja ta ett snack med den person som kom på kombinationen nono.gif .
Tosan
Vet du, det hade jag nog kunnat räkna ut utan att smaka sick.gif
anna_rispan
Tänkte precis ta upp frågan. Fast ur annan syninkel.

Finns det nån här på odla som brukar ha kaviar och banan på smörgåsen?

Jag menar, nån måste ju ha hört talas om det eller själv provat och gillat det. Annars gör man väl inte en sån produkt?!
Sailor Pluto
Tosan, är helt med på vad du menar smile.gif ! Fast jag kände mej modig, och någon gång ibland så blir ju såna där skumma smakblandningar väldigt lyckade. Fast inte denna gång!

Ja, jag undrar också vem som äter banan+kaviar på sina smörgåsar smile.gif . Håller tummarna för att någon vågar träda fram!
Tosan
Men kalles randiga är god, både med ost och med ägg smile.gif
herkules
jag tror den är god, måste prova, sött och salt tillsammans är kalas!
Sailor Pluto
Den där banan-randen i tuben var inte ens söt, bara mjäkig och... bananig. Smakade som en sån där övermogen banan (alla hävdar att bananen i själva verket är mogen när den är brun men det är inte sant sleep.gif ).

Kalles randiga med ost är supergod smile.gif ! Däremot så tycker jag bäst om skivat ägg och kaviar istället för den randiga med ägg, kanske har något med äggets konsistens att göra. Det blir mer att bita i och man känner sej mättare. Fast jag säger ju inte nej till en tekaka med smör och ägg-kaviar för det tummenupp.gif
KURT
CITAT (anna_rispan @ 23-09-2007, 13:44) *

Jag menar, nån måste ju ha hört talas om det eller själv provat och gillat det. Annars gör man väl inte en sån produkt?!

Jag har inte smakat, men jag kulle nog tänka mig att det skulle kunna fungera bra (d v s banan och kaviar på smörgås, banankaviar är en helt annan sak). En av de mest berömda påläggen är ju:

"På en lätt rostad bröd lägger man jordnötssmör. På det ett lager med banan, skuren i skivor på längden. Detta grillas i smör eller margarin tills den är brun."
Blomstertanten
CITAT (anna_rispan @ 23-09-2007, 14:44) *

Jag har alltid ätit hård macka med kaviar och banan !!! Suveränt gott !!!!
Men hopjoxat i tub ? Nä, jag gör nog på de gamla hederliga viset, skivar bananen och sen kaviar på
Anma
huvva... snart kommer väl det en variant med messmörkaviar också... det finns ju de som gillar den blandningen... yääääk!
Sailor Pluto
Choklad-kaviar crazy.gif !
Tosan
Jamen för inte så länge sen kom ju mjukost eller vad det var med surströmmingssmak. Snacka om äckligt!
Berith
CITAT (Blomstertanten @ 23-09-2007, 19:18) *
Jag har alltid ätit hård macka med kaviar och banan !!! Suveränt gott !!!!
Men hopjoxat i tub ? Nä, jag gör nog på de gamla hederliga viset, skivar bananen och sen kaviar på

Du är ju konstig ju! blink.gif slap.gif
Blomstertanten
CITAT (Berith @ 24-09-2007, 06:19) *
Du är ju konstig ju! blink.gif slap.gif

Ja, har du inte märkt det förrens nu confused.gif

laugh.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon