Sailor Pluto
Efter ett år så är det återigen knökfullt i fönstren, och jag bara måste börja utnyttja luftutrymmet ovanför fönsterbrädorna flirting.gif Men vilka av krukväxterna ska få bli ampelväxter? Egentligen borde jag kanske fråga om det finns någon växt som absolut inte tolererar det.... Vad tror ni smile.gif ? Har streppar, chiritor, orkideér mm att välja bland.
Maggan H
Orkidéer växer ju i det vilda hängande i träden, så de borde gå alldeles utmärkt!
Krolliljan
Har för mig att jag sett i ngns album här ( eller kanske på annat ställe) någon som satt en hylla tvärs över fönstret och på det sättet fått upp fler växter. yes.gif
Sailor Pluto
Okej, då ska jag fundera på orkideérna smile.gif . Fast frågan är om det inte blir lite dåligt med luftfuktigheten där uppe i luften? Får i så fall fixa ett fat med stenar och vatten i närheten... Hur nu det ska gå till g.gif .

Det där med hyllor tvärs över fönstren har jag också tänkt på, det ser snyggt ut smile.gif . Fast det fungerar nog inte i vardagsrumsfönstret, det finns knappt något att fästa hyllorna i i mitten. Och jag vill ju inte att hyllan ska braka rätt ner på de blommor som står kvar på fönsterbrädet fear.gif . Fast det kanske går att ha så på övervåningen biggrin.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon