Full version: Öörrf!
Kathy
Länk till artikeln. sick.gif

Ja, vad säger man? Hon lyckades ändå snabbt komma tillbaka i direktsändningen.

"Nattliv"

Men, vad sjutton hände med skånskan?
mamamaggan
Ja var tog skånskan vägen ?

Undrar varför hon pratade skånska innan ?
Kathy
CITAT (mamamaggan @ 23-09-2007, 15:52) *
Undrar varför hon pratade skånska innan ?

Det kanske blev så för att hon inte mådde bra. laugh.gif
mamamaggan
CITAT (Kathy @ 23-09-2007, 15:58) *
Det kanske blev så för att hon inte mådde bra. laugh.gif

laugh.gif

Nej usch nu är vi elaka mot alla skåningar.

Jag tror att hon pratade skånska innan för att folk som talar dialekt , förutom några som t ex stockholmska , brukar betraktas som mer " trovärdiga " och " ärliga " än andra. Det gäller att få så många som möjligt att ringa in.

KURT
Fint att se hur TV4 utvecklar TV-mediet. Det är ju annars inte lätt att locka tittare till de här direktsända programmen om fyller ut de obskyra kanalerna nattetid. Nu kan ju folk i framtiden sitta och vänta på fler oväntade inslag i direktsändningarna.

Det finns förövrigt många likande inslag på YouTube, som säkert har inspirerat TV4.
vindspel
Det var en tapper kvinna. Hon svarde ju bara i telefon på skånska. När min son svarar i telefon så bryter han och säger att det är ngn pizzeria de kommit till. crazy.gif
Kathy
CITAT (KURT @ 23-09-2007, 17:09) *
Fint att se hur TV4 utvecklar TV-mediet. Det är ju annars inte lätt att locka tittare till de här direktsända programmen om fyller ut de obskyra kanalerna nattetid. Nu kan ju folk i framtiden sitta och vänta på fler oväntade inslag i direktsändningarna.

Det finns förövrigt många likande inslag på YouTube, som säkert har inspirerat TV4.

Ska jag gissa, så tror jag inte att det var arrangerat av TV4. wink.gif
Å andra sidan så har du säkert rätt i att detta mediepådrag kring denna händelse säkerligen drar fler tittare.

CITAT (mamamaggan @ 23-09-2007, 16:11) *
laugh.gif

Nej usch nu är vi elaka mot alla skåningar.

Jag tror att hon pratade skånska innan för att folk som talar dialekt , förutom några som t ex stockholmska , brukar betraktas som mer " trovärdiga " och " ärliga " än andra. Det gäller att få så många som möjligt att ringa in.

Du har säkert rätt. smile.gif
Blomstertanten
Men spy av mensvärk ?????????????? confused.gif

Mycket har jag spytt av men aldrig på gund av mensvärk !!!
Kathy
CITAT (Blomstertanten @ 23-09-2007, 19:30) *
Men spy av mensvärk ?????????????? confused.gif

Mycket har jag spytt av men aldrig på gund av mensvärk !!!

En kompis till mig mår illa då hon har ont. Hon har flera gånger spytt pga mensvärk.
Hon spydde då hon födde barn också, bägge gångerna. (inte för att jag jämför födslovärkar med mensvärk - men ändå)
Blomstertanten
Hade jag ingen aning om !
Nog för att jag har och alltid har haft svår mensvärk men spytt av den har jag aldrig gjort. Men det kan ju bero på att jag har en väldigt hög smärttröskel , tack o lov !

Man lär så länge man lever ! tongue.gif
Kathy
CITAT (Blomstertanten @ 23-09-2007, 21:19) *
Hade jag ingen aning om !
Nog för att jag har och alltid har haft svår mensvärk men spytt av den har jag aldrig gjort. Men det kan ju bero på att jag har en väldigt hög smärttröskel , tack o lov !

Ja...fy för att ha det som min kompis har det. crying.gif
Kathy

"Kaskad-succén"

Vilken dag som helst så blir hon säkert Bingo-Lottos nya programledare...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon