Full version: Tecken på höst
Krolliljan
Nu var det dags för stora flyttfågelsträck. sad.gif
Vårt hus ligger precis där många flyttfåglar sträckar.
Om man går upp tidigt på morgonen så kan man se stora sjok av fåglar som flyr den kommande vintern, genom fönstren på båda sidorna av huset.Ibland kommer att stort gäng och sen några eftersläntrare.
Sorgligt tycker jag men en häftig känsla.
Berith
Jaa så är det, hösten är här. När man jobbar ute nu så är det inte till fågelsång längre, utan till tranornas trumpetande. Och gässen, och svanarna.

Och om fem veckor går vi över till vintertid crying.gif som i min almanacka kallas normaltid. Men om 13 veckor går vi mot ljusare tider igen. Vilken tur!! yahoo.gif
Gossen Ruda
3 månader kvar julafton. Hur är det med önskelistorna? smile.gif
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 24-09-2007, 09:37) *
3 månader kvar julafton. Hur är det med önskelistorna? smile.gif

Bra att du påminde mej! tummenupp.gif Ska jag skicka den till din hemadress?
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 24-09-2007, 10:26) *
Bra att du påminde mej! tummenupp.gif Ska jag skicka den till din hemadress?

Nja, visst har jag tomtar på loftet ibland men önskelistor är inte min grej.
Berith
Attans!
Tesa
Nu är kossorna installade..lönnlöven dröser ner på gräsmattan och jag har mus i skafferiet..Japp...det är höst..
Kathy
Än är det inte höst för oss eftersom vi inte har vinterstängt sommarstugan.
Kan återkomma. wink.gif
Krolliljan
Ja då har sidensvansarna flyttat hit ner i södra Sverige. Jag såg ett hundratal i går sittandes i buskar för att äta bär.
(Precis när jag skulle ta ett foto kom en person på promenad och det skrämde bort dem. crying.gif )
Malvia

Möss i köket, eldat i spisen, tagit in änglarna och pelargonerna, snö på marken i morse, skarpar rutor på morgonen, köpt nya varma vinterstövlar,vantar och uteslinga, letat fram vinterjackan.

Jo nog är det höst allt, snudd på vinter ibland, fast jag har inte fått på vinterdäcken men dom hade behövts i morse.
huskatt
Höstrusk-kallt o blåsigt o mörkt=Tänder i kakelugnen o dricker nåt varmt o gottTänder ljus,man sjunker ner i soffan framför TV-n..
Tittar i tidningar o får lite inspiration.Har planterat julamaryllis o hyacinter.Småfåglarna vill nog bli matade snart oxå.Första snöfallet i länet i veckan.Mina katter fångar mössen o blir mätta o glada!Ha`det så bra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon