Full version: Given med kärlek..
Kajsa i Arvika
Fick en underbar orkidee av mina arbetskamrater 05; den blommade då och har sedan blommat en gång om året PRECIS lagom till min födelsedag!! wub.gif wub.gif

Det är som att få födelsedagsblommor varenda dag när jag ser den.. Vet att jag frågat tidigare en gång om artnamn eftersom jag inte fick någon "skylt" med..

Den e också tämligen "åbäkig" med sin stora bladmassa och lättvält.. den har vid två tillfällen trillat ut genom öppet fönster men verkar lika nöjd för det.. whist.gif

Hur "förvarar" man större växter som dessa? fönsterbrädan e på väg att bli för smal.. bättre om den får hänga..? confused.gif

[attachment=7697:Fjärde_o...gen_072a.jpg]
Sofiia
Oj, den var fin smile.gif trevligt att den blomnmar också. Jo mina orkidéer har nog fallit ikull en eller två gånger!! Men nu har jag alla i såna plastkrukor de kommer i sedan i en ytterkruka med leca på botten (och vatten i lecan till vissa som vill ha det lite fuktigare), men så hålls de ganska bra utan att välta.

du kan ju gå in på orkideprat.se där finns information om alla arter och släkten, fast det är ju svårt att söka när du inte vet vad det är... Annars kan du bli medlem där, om du inte är det redan, och posta bilden där så får du säkert svar, om du inte får svar härifrån alltså.
seriös
åh vad fin blomma den har håller med föregående talare att du kan sätta in din bild på neovita forum så får du säkert ett namn på din vackra blomma wub.gif
Kajsa i Arvika
Tack för det.. kanske man får veta vem godingen e... wub.gif
*Stintan*
Vilken läcker wub.gif
Det går ju alldeles utmärkt att hänga upp orkidéer iallafall en del sorter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon