Full version: Amaryllis
Eva St
Fick en Amaryllis i fjol som jag satte i ny jord och började driva för ett litet tag sedan. Jag planterade den, vattnade och satte den på fönsterbrädan över ett element. Nu när jag tittade hade det redan börjat komma två gröna små bladtoppar. Undrar nu hur jag ska fortsätta behandla den för att förhoppningsvis få några blommor längre fram.
Eva St
Gunvor Nilsson
Du skulle ha ställt amaryllisen mörkt och varmt så hade knoppen kommit före bladen. Prova med att sätta en svart strut över löken men vattna inte, har du varmt under diskbänken så ställ ner den där för där är mörkt ändå.
Du kan gå in på Odla.nu. Klicka på gröna loggon längst upp till vänster på sidan, då kommer du till Odla.nu´s hemsida, sök på amaryllis, klicka sedan på länken som visar amaryllis då kommer du till "opp amaryllis" så står hur man skall göra. Hoppas knoppen kommer upp!l
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon