UlrikaH
18-07-2003, 08:51
Önskar tips på altan som du tycker skulle passa till vårat hus som är byggt 1826.
Se bilder nedan (länkar)
Bild 1Bild 2Bild 3Bild 4Bild 5Bild 6Tack på förhand
mvh
Ulrika
I senaste numret av Allt i hemmet (nr 8/03) finns en helt underbart fin veranda som säker skulle passa till ditt hus.
UlrikaH
18-07-2003, 22:50
Tack ninni!
Jag har den, men vilken sida tänkte du på?
finns på sidan 94 och framåt, men det kanske inte var någon solaltan precis...
Nisslas
18-08-2003, 03:27
I nya Willab katalogen finns massor av idéer.
Ingrid på Västkusten
18-08-2003, 07:40
Jag ahde satsat på något stilenligt faktiskt - det bästa är att kika på vad andra har gjort också ;-)) så ut å kör och kika!
Elle rkika på husannonser - det låter kanske grymt, men det är så jag hittade nästan EXAKT vår gavel samt stil på hus, det var så lika som vi hade tönkt så det avr kusligt. Så där gick det att låna nåns arkitektritade ideer LOL - men man måste kika och fundera så ramlar man på någe bra.
Att köpa firmornas lösningar tror jag itne helt på faktiskt.
Altan .- jag kan se en gammeldags glasveranda när jag tittar på Ert hus ;-))
fast det var kanske inte det Du ville ha. Ett lusthus skulle nog också passa bra - ett sådant utan glas - typ gazebo / garden folly.
Hälsar Ingrid
Louise i Göteborg
18-08-2003, 08:12
Måste det var en altan?
Till detta huset tycker inte jag ett trädäck eller så passar.
Några idéer:
Grusa en stor yta i anslutning till ingången (markduk under) och möblera där.
Likadant vid en ny fönsterdörr. Då med sittvänlig trappa ner till nästan-marknivå. Placering av nya öppningar på en så symetrisk fasade är känsligt.
Syrenberså en liten bit bort. Grus eller gatsten.
Annan friliggande uteplats i marknivå. Även om man bor i ett så vackert hus får man tycka om att grilla men bygg en eventuell grillplats en bit bort.
Lusthus har redan nämnts, jag instämmer.
Ingrid på Västkusten
18-08-2003, 12:06
Jag köpte en Hus å Hem på lunchen och jag baxnade så mycket inspiration i form av uteplatser, växthus samt de finaste små lusthus!
Ta en kik i den!!
Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.