Trädgårdsflanören
Skall man ha full skyddsmundering, när man går ut i trädgården? help.gif

Såg på textTV:
Trädgårdsarbete är farligare än du kanske tror.

I Storbritannien skadades förra året 87 000 grönfingrade människor,
så allvarligt att de tvingades uppsöka sjukhus, berättar en ny myndighetsrapport.

6 500 skadades av gräsklippare,
5 300 av blomkrukor rose.gif
3 100 av häcktrimmare.
Tosan
Och hur i hela friden skadar man sig på en blomkruka confused.gif
Piccante
Inför hjälm och bältestvång i trädgården nu rtfm.gif Obligatoriskt säkerhetsbälte och krockkudde på åkgräsklippare, annars kommer väl försäkringsbolagen chockhöja premien för alla villaägare med trädgård tongue.gif
anna_rispan
Men visst vore det bra om folk hade skor med skyddshätta. Och lät bli att peta i gräsklippare och häcktrimers som är på. Stäng av först sen dra loss kvistar o skit.
Blomkrukor. Ja är de modell större är det lätt att knäcka ryggen om man lyfter fel. De kan även råka hamna på tårna när man lyfter ner dem så återigen är det bra med skor med skyddshätta.
Cacki
CITAT (Tosan @ 26-09-2007, 12:46) *

Har du aldrig knallat omkring i trädgården mitt i natten?? Risken är ju stor att man snubblar över dem...fattáruväl??!! slap.gif
Nä, det är nog trasiga krukor som ställer till det kanske.
Tosan
Vi har ju ljusa sommarnätter... ¨på hösten undviker jag att vara ute på nätterna, så det så
Lemonne

Vi kanske helt enkelt ska förbjuda trädgårdsarbete? tongue.gif
Alexander-VG-zon3

går går
är den hel kan man klämma sig om man typ tappar den på fingrarna eller snubblar över den .
är den sönder skär man sig eller som jag när jag blir arg och tar första bästa kruka och slår sönder i marken då kan det hända att man skadar sig lite . hmm men annars så finns det väl värre saker att skada sig på än en liten kruka
Cacki
CITAT (Tosan @ 26-09-2007, 13:55) *
Vi har ju ljusa sommarnätter... ¨på hösten undviker jag att vara ute på nätterna, så det så

slap.gif ...tänkte inte på det......klar att du inte kunde räkna ut det då! giggle.gif flirting.gif
Bee
Med tanke på att undersökningen kom från England - undrar hur många som rivit sönder sig på rosodling?
Tosan
CITAT (Cacki @ 26-09-2007, 14:13) *
slap.gif ...tänkte inte på det......klar att du inte kunde räkna ut det då! giggle.gif flirting.gif

Nej, inte ska du tro det är så lätt alla ggr giggle.gif
Trädgårdsflanören
Nu var jag ute och klippte gräset. Hann precis innan det började regna. Oskadd också. yahoo.gif
Fann lösningen på trädgårdsolyckorna, man fixar sig en virtuell trädgård
och kan sedan sitta vid datorn med musarm och dåliga axlar mm mm. sick.gif

Så det är bara att stänga ALLA avdelningar på odla.nu och bara ha en
Min virtuella trädgård blomma.gif

Hannele

I Sverige har man förbjudit att ha blomsterkrukor på fel sida av balkonräcket..

CITAT (Bee @ 26-09-2007, 14:15) *
Med tanke på att undersökningen kom från England - undrar hur många som rivit sönder sig på rosodling?

rose.gif Jag ser ofta ut som jag hade en vild katt hemma, både i benen och i armarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon