[attachment=7751:DORIS_to...juni_018.jpg]Doris har varit borta sedan onsdagen den 19 september .
Försvann från Stenungsund i Västsverige .
Husse har sökt överallt ....ngn trodde sig ha sett henne i Uddevalla .
Håller tummarna för att hon kommer till rätta
Fy så jobbigt. Lider med dom

Hoppas dom snart hittar Doris.
Lars-Olof Arvids
27-09-2007, 12:08
Usch vad jobbigt! Jag håller ögonen öppna här i Stenungsundstrakten och hör av mig direkt om jag skulle få se henne. Har ju sett affischer på flera ställen. Hoppas verkligen att hon kommer tillrätta snart!
Olle
Tack vare en uppmärksam kvinna hittades Doris idag men långt hemifrån .
Med hjälp av polis fick husse tillbaka sin älskade hund .....nu ska hon få GPS .
Mer vet jag inte just nu men en jättelycklig familj i Stenungsund kan pusta ut + alla som engagerat sig i letandet .
Men så underbart. Har så funderat hur det gått.
Gossen Ruda
27-09-2007, 20:43
GPS kanske är bra men varför inte ett ordentligt koppel istället?
Visst...koppel är bra .
Vad som hände Doris exakt vet jag inte i nuläget men i trädgården går hon inte i koppel och hela vägen ner till Göteborg/Angered har hon inte promenerat själv ....med eller utan koppel .
CITAT (aldo @ 27-09-2007, 21:52)

Visst...koppel är bra .
Vad som hände Doris exakt vet jag inte i nuläget men i trädgården går hon inte i koppel och hela vägen ner till Göteborg/Angered har hon inte promenerat själv ....med eller utan koppel .
Usch så obehagligt

Det händer faktiskt att hundar stjäls ur trädgårdar.
Där hade man mer tur än en kvinna i Malmö som var av med sin tollare. Hon var 20 månader gammal och hade smitit från trädgården. Efter en månad fick hon nu i veckan ett tips om att en hund flutit i en damm. När de väl fick upp hunden så hade den tyngder på sig, d.v.s. någon hade dränkt den. Jag fattar inte hur vidriga vissa människor kan vara.
Gossen Ruda
28-09-2007, 06:50
Jo, såg en liten notis i tidningen att den hittats i Angered 3 mil hemifrån. Man kan nog med fog misstänka inblandning av tvåbeningar. Fast vad hjälper GPS i så fall? Halsband kan tas av.
Lars-Olof Arvids
28-09-2007, 07:09
Det är mycket hemskt som kan hända. Härligt att hon kom tillrätta i alla fall!
Olle
Åh så skönt att hon kom tillrätta.
Anki på Öland
28-09-2007, 08:31
Fast 3 mil är väl ingen match för en hund att ta sig på en vecka? Tycker nog man skulle ha hunden under uppsikt även i trädgården varesej hunden tagit sig ut själv eller någon tagit ut den.
Anki
3 mil för en hund är nu inte såå långt. Vet ju inte hur länge hon hade varit på rymmen. I Finland var det för en tid sen en mini collie som (visserligen hade varit borta en månad) hittades 6 mil ifrån sitt hem. Undrar bara vad de hittar för mat under en månad..?
Chamomille
28-09-2007, 09:05
CITAT (Rossi @ 28-09-2007, 07:46)

Där hade man mer tur än en kvinna i Malmö som var av med sin tollare. Hon var 20 månader gammal och hade smitit från trädgården. Efter en månad fick hon nu i veckan ett tips om att en hund flutit i en damm. När de väl fick upp hunden så hade den tyngder på sig, d.v.s. någon hade dränkt den. Jag fattar inte hur vidriga vissa människor kan vara.
Va???

FY!!! Hittade jag en skylldig till detta så skulle jag....

klippa både det ena och det andra av h*n.
Gossen Ruda
28-09-2007, 09:51
CITAT (Sofiia @ 28-09-2007, 09:31)

3 mil för en hund är nu inte såå långt. Vet ju inte hur länge hon hade varit på rymmen. I Finland var det för en tid sen en mini collie som (visserligen hade varit borta en månad) hittades 6 mil ifrån sitt hem. Undrar bara vad de hittar för mat under en månad..?
Nja, Göta älv ligger emellan och jag vet inte om hundar klarar att simma över eller har förstånd att ta brovägen utan att bli mosade. Med tanke på en del av klientelet som bor i Angered kan man fatta misstankar.
Lars-Olof Arvids
28-09-2007, 10:06
Det är mer än tre mil mellan Stenungsund och Angered, säkert omkring fem.
Olle
Gossen Ruda
28-09-2007, 11:17
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 28-09-2007, 11:06)

Det är mer än tre mil mellan Stenungsund och Angered, säkert omkring fem.
Olle
31 km den väg fågelhundar tar enligt min karta och linjal.
Aaa, okej. Jag har ju ingen aning om var platsen finns ens *utlänning*. Men man vet ju inte om den råkat hitta bron. såg bara att nån skrev att det var 3 mil och det är ju nog ingen match för en hund. :-) Det viktigaste är ju att Doris hittat hem. Min toy pudel är väldigt duktig på att bli utstängd så hon har också varit på äventyr, dock inte så långa. Men alltid har hon nog hittat hem
ändå :-)
Vet fortfarande inte
hur hon försvann från ruta 1 men själv skulle hon då ta sig över bron intill Stenungsund sedan kustvägen ner mot Kungälv och därifrån ytterligare 1 bro och välja motorväg eller vanliga vägen med ännu 1 bro och sedan då långa vägen till Angered .....nja ,inte tror jag att hon sprang den vägen av egen fri vilja den veckan hon var borta
Och inte tog hon varken tåget eller bussen , för då skulle säkert kontrollanterna haffa henne
Nog spekulerat .....nu är hon hemma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.