naga 73
hur gammal kan en pepino planta bli?
Chamomille
CITAT (naga 73 @ 26-09-2007, 18:33) *

Vad r en Pepinoplanta?
flaxss
CITAT (Chamomille @ 26-09-2007, 19:47) *
Vad r en Pepinoplanta?

Solanum muricatum
Chamomille
CITAT (flaxss @ 26-09-2007, 19:53) *
Solanum muricatum

rotfl.gif Och vad r det??? Potatis?
flaxss
CITAT (Chamomille @ 26-09-2007, 20:03) *

googla s hittar du info
Chamomille
CITAT (flaxss @ 26-09-2007, 20:06) *
googla s hittar du info

Jag trodde man skulle f svar hr p Odla, vad har vi annars det till fr?
flaxss
man ter den

http://en.wikipedia.org/wiki/Solanum_muricatum
Piccante
CITAT (Chamomille @ 26-09-2007, 20:03) *

Man brukar hitta Pepino i vlsorterade livsmedelsaffrer i frukt o grnsaksdisken. Ser ut som en stor tomat nstan fast ngot mer avlng och vit-gulaktigt skal. Finns ofta att kpa som sommarplanta.
Chamomille
CITAT (Markus_H @ 26-09-2007, 20:16) *
Man brukar hitta Pepino i vlsorterade livsmedelsaffrer i frukt o grnsaksdisken. Ser ut som en stor tomat nstan fast ngot mer avlng och vit-gulaktigt skal. Finns ofta att kpa som sommarplanta.

Tack fr svaret. smile.gif
Biggan_
Mer om Pepino
malin72
ja jag satt faktiskt och undrade ver min pepino planta......undrar om jag kan vervintra den g.gif nu har den blivit s stor och fin
Fenja
Skfunktionen p forumet r vldigt bra att kolla innan man stller sina frgor, ofta finns det redan besvarat i en massa olika trdar. Admin har ju lagt en hel del energi p att frbttra skfunktionen nu p nya forumet s jag tycker att det r synd att den anvnds s lite!
Mvh
Fenja
Wilmer
Min pepino planta r sedan vren 2006 och lever n i sin kruka. Inget konstigt med det, men dremot hnger fjolrets FRUKTER med, jag har aldrig skrdat dem, fr de var s sm... Kanske drfr den inte blommat alls i r, utan vntar p att jag ska skrda fjolrets frukt whist.gif

Wilma
Lady Hamilton
CITAT (naga 73 @ 26-09-2007, 18:33) *

I princip hur gamal som hellst tummenupp.gif Jag klipper ner plantan p hsten, vervintrar den ljust och svalt P vren brjar den skjuta massor med nya skott ner i frn plantan. Pepino r ven mycket enkel att frka med sticklingar Sticklingarna r mycket
ltt-rotade

[attachment=7774:PICT6332.JPG]
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon