naga 73
hur gammal kan en pepino planta bli?
Chamomille
CITAT (naga 73 @ 26-09-2007, 18:33) *

Vad är en Pepinoplanta?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Chamomille @ 26-09-2007, 19:47) *
Vad är en Pepinoplanta?

Solanum muricatum
Chamomille
CITAT (flaxss @ 26-09-2007, 19:53) *
Solanum muricatum

rotfl.gif Och vad är det??? Potatis?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Chamomille @ 26-09-2007, 20:03) *

googla så hittar du info
Chamomille
CITAT (flaxss @ 26-09-2007, 20:06) *
googla så hittar du info

Jag trodde man skulle få svar här på Odla, vad har vi annars det till för?
Alexander-VG-zon3
man äter den

http://en.wikipedia.org/wiki/Solanum_muricatum
Piccante
CITAT (Chamomille @ 26-09-2007, 20:03) *

Man brukar hitta Pepino i välsorterade livsmedelsaffärer i frukt o grönsaksdisken. Ser ut som en stor tomat nästan fast något mer avlång och vit-gulaktigt skal. Finns ofta att köpa som sommarplanta.
Chamomille
CITAT (Markus_H @ 26-09-2007, 20:16) *
Man brukar hitta Pepino i välsorterade livsmedelsaffärer i frukt o grönsaksdisken. Ser ut som en stor tomat nästan fast något mer avlång och vit-gulaktigt skal. Finns ofta att köpa som sommarplanta.

Tack för svaret. smile.gif
Biggan_
Mer om Pepino
malin72
ja jag satt faktiskt och undrade över min pepino planta......undrar om jag kan övervintra den g.gif nu har den blivit så stor och fin
Fenja
Sökfunktionen på forumet är väldigt bra att kolla innan man ställer sina frågor, ofta finns det redan besvarat i en massa olika trådar. Admin har ju lagt en hel del energi på att förbättra sökfunktionen nu på nya forumet så jag tycker att det är synd att den används så lite!
Mvh
Fenja
Wilmer
Min pepino planta är sedan våren 2006 och lever än i sin kruka. Inget konstigt med det, men däremot hänger fjolårets FRUKTER med, jag har aldrig skördat dem, för de var så små... Kanske därför den inte blommat alls i år, utan väntar på att jag ska skörda fjolårets frukt whist.gif

Wilma
Lady Hamilton
CITAT (naga 73 @ 26-09-2007, 18:33) *

I princip hur gamal som hellst tummenupp.gif Jag klipper ner plantan på hösten, övervintrar den ljust och svalt På våren börjar den skjuta massor med nya skott ner i från plantan. Pepino är även mycket enkel att föröka med sticklingar Sticklingarna är mycket
lätt-rotade

[attachment=7774:PICT6332.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon