Full version: Belysning
ulrika palm
Är det någon som har testat Envirolites?
Fick reklam på trädgårdsmässan och de är dyra så jag
har ingen lust att köpa grisen i säcken.
/palmen
kerstin z5-6
vad ska du ha dem till ?Uppdragning av frö -övervintrande medelhavsväxter eller vad ?
ulrika palm
Både vinterförvaring och fröuppdragning. Just nu när jag har småbarn är det mest aktuellt med förvaringsljus men jag kommer igen med fröna när fröna är större.
Idag har jag så många lysrör som jag får plats med i mitt lilla skjul, och hoppades att det skulle kunna bli färre av den varan.
Som det är idag slår man gärna huvudet när man går in där.
kerstin z5-6
Det skulle i så fall vara enda orsaken till byte -för de är inte bättre än "vanliga lysrör ":)
freddie
CITAT (ulrika palm @ 26-09-2007, 20:59) *
Är det någon som har testat Envirolites?
Fick reklam på trädgårdsmässan och de är dyra så jag
har ingen lust att köpa grisen i säcken.
/palmen

Har köpt en uppsättning, men har inte börjat använda än.

CITAT (kerstin z5-6 @ 27-09-2007, 11:02) *
Det skulle i så fall vara enda orsaken till byte -för de är inte bättre än "vanliga lysrör ":)

Envirolites är bättre i det avseendet att de är MYCKET ljusstarkare än vanliga ljusrör.
kerstin z5-6
Nej -enligt tekniska högskolans test är det inte så ...
Pjater
Kör du fyra LG-lampor i en skärm så får du ju mer ljus, men du får ju större bredd på lysrör i en armatur.... Men det beror ju på vad du vill odla, ska du dra upp frö så e ju lysrör bäst, men varmare klimat växter så finns ju hallogen(eller hallogen e ju fel finns en annan sort som ser ut som den) lampor tongue.gif finns nog fler som vill svara på denna tråden tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon