Full version: Burma
arno
Det pågår nu en global kampanj där alla som vill visa sitt stöd till Burmas folk och munkarna uppmanas att bära en röd tröja/skjorta i morgon fredag 28/9.
LadyG
Tänk var roligt om alla verkligen gjorde det också, och munkarna kunde få se det.

Något rött har jag säkert i garderoben som jag kan använda, det är ingen stor uppoffring. Jag önskar att jag kunde göra mer.
Piccante
Påminner om länken som LadyG infogade i civilkuragetråden, skriv på för Burma http://www.avaaz.org/en/stand_with_burma/f...89&signup=1
arno
Puttar lite för att påminna om att vi kan göra en insats för dem som kämpar i Burma. Både burmas befolkning,juntan och Kinas ledning kommer säkert att få höra om detta. Vi behöver bara välja en röd tröja,skjorta osv.och vi gör det tillsammans med folk från hela världen.
En fin enkel och fredlig handling helt enkelt.
estet
Kommer att ha en röd top imorgon!
Gossen Ruda
Körde till jobbet i en röd bil, fast det gör jag varje morron . rolleyes.gif Tror knappast att såna här kampanjer har någon som helst effekt på makthavarna. Kan man skjuta på fredliga demonstranter så struntar man totalt i omvärlden. Allt går ut på att behålla den egna makten och härligheten.
LadyG
Fast Kina ser och kan påverkas, de ska ju trots allt försöka visa upp en civiliserad fasad nu inför OS smile.gif
Pirum
Får hoppas Burma kan svänga in på vägen mot demokrati, speciellt Frankrike tycks ha inflytande (av västländerna) eftersom de tydligen investerat i fossilbränsleutvinning - men de har väl varit tysta än så länge.

Jag känner mig okunnig om Burma, men har iaf kollat in Burma på wikipedia nu, och även grannlandet Thailand som också det styrs av en militärjunta. Där tycks dock demokrati vara på väg i december, så ingen bojkott eller andra sanktioner verkar vara aktuell.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon