Rosamundi
Köpte en Endless Summen i slutet av förra sommaren och satte den på lämpligt ställe i lämplig jord. Trots att det inte var någon kall vinter här i Hallands kusttrakter och zon 1, så frös den ner helt och hållet och fick alltså starta från noll. Jodå, den har kommit upp, och växt litet grann, nu är den väl ungefär så stor som den planta jag tog hem i krukan... -men blommor på årsveden har jag då inte sett till. Jag är fruktansvärt frustrerad, den var dyr i inköp men det lär ju bra... För bra för att vara sant???
Fler som har upplevt denna besvikelse. Några tips inför vintern?
Undrar Karin i Halmstad
kerstin z5-6
nej , jag är nöjd med min även om den fryser ner en del och växer sakta

Grus kodynga alunpuder -i västläge skyddat mot hård vind men ganska soligt
magdalia
Jag köpte också en Endless Summer förra sommaren. Tycker att den kom igång sent och att en del frös bort i vintras. Plantan tog sig först ordentlig på sensommaren men jag hoppas att nästa säsong blir än bättre. Den står skyddat undan hård vind och jag kommer täcka den till vintern.
Anki V
Min ’Endless summer’ är inne på andra säsongen. Den står i en ordentligt upphöjd rabatt och har sol på fm och em, tre timmar mitt över dagen står den i skugga.

Den frös ner till backen men växte upp igen otroligt bra ….fast den klämde inte fram första knoppen förrän i augusti. Precis lagom till första frosten hade den börjat i alla fall visa lite färg . Den hade blivit blå om den inte 28/8 frös bort tillsammans med en stor del av bladverket. no.gif

I vinter ska jag prova att dra på den en filt och se om den klarar sig bättre. g.gif
/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon