*Ulrica*
Hoppsan, jag skulle bara... och helt plötsligt var det lika bra att... och då blev det såhär:
[attachment=7778:dagliljor.jpg]
Vad gör jag nu med denna klumpen (dagliljor)? Jag har flera klumpar... det är en massa kirsrötter inblandat i alltihopa också. Ska jag försöka lirka isär och dela upp... vilka delar är de "vitala" är det de där tjocka grejerna eller... help.gif

[attachment=7779:brandliljelok.jpg]
Och denna då, är tydligen en brandlilja enl. sambon.... är det en lök? Går den att "dela" på nåt sätt eller ska jag bara flytta dem dit jag vill ha dem?
Tosan
Dagliljan går bra att bara slita isär om du vill, försök dra ut ogräset så gott det går och gräv ner den nånstans så klarar den sig nog.
Det andra är en lilja, vilken går inte att avgöra. Samma där, gräv bara ner den. Om du vill kan du ta fjäll av den och plantera, men de tar ju ett par år på sig innan de blommar.
*Ulrica*
smiley_small_hug.gif åh! TACK! wub.gif
Då kan jag springa ut igen och fortsätta innan regnet kommer!

thanks.gif
Tosan
JAdå, ingen fara på taket, de klarar det mesta smile.gif
*Ulrica*
Det löste sig med lite våld! laugh.gif
ingrid fuxwall
CITAT (*Ulrica* @ 28-09-2007, 16:09) *
Det löste sig med lite våld! laugh.gif

Vill man inte ta till våld kan man placera rötterna i en hink med vatten och sedan, utan våld dela på rötterna och ogräset
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon