Full version: Obehörig annonsör
Lilla Birka
Finns det ingen som har något bra tips att förmedla så att vi slipper se den tyske "husdoktorn" annonsera om receptfria, egentligen receptbelagda, läkemedel? Så fort man från odla.nu har tagit bort en annons så registrerar han sig i ett annat namn och fortsätter. Eller kan man skicka ut en varning till besökarna för om ingen tittar på den sidan är det ju ingen vits att lägga in annonsen.
KURT
Många andra forum har en funktion är man lätt kan "anmäla" inlägg till administrator, det vore lättare än att sända email. Jag tror att det är svårt att automatiskt sortera bort inlägg som spam.
Floppy
Rsiken blir nog att administratörerna blir överhopade med anmälningar...för vi är mååånga som är irriterade på dessa spamare ranting.gif rtfm.gif ...och då om alla skulle trycka på anmäla knappen så blir det ju ganska många...fast det kanske bara går fram en anmälan till dem...eller?...jag vet inte riktigt hur anmälnings-knapparna fungerar...

Vore det inte en idé att ha ...låt säga 3-4 st...som finns på Odla som har behörighet att ta bort dessa?...vore inte det enklare???...

Inte vet jag...jag bara spånar lite... g.gif
Blomstertanten
Annars finns det ju ett sätt om en del forum använder sej av. Att man får vänta ett par dagar innan man blir godkänd som medlem. Det tar ju även bort frestelsen för sk "troll" , då kan de ju inte så lätt o snabbt regga ett annat nick för att ställa till elände.
Visserligen blir det ju en del extra jobb för admin att godkänna nya medlemmar , men det blir det ju ändå genom att de måste rensa i framförallt Örtavdelningen.
Floppy
Ja så kan man ju också göra... fast jag tror nog varken Göran eller Ingmar vill lägga tid på det sad.gif ...när det finns så mycket annat roligt att göra... smile.gif
Fenja
Ingemar döpte om av delningen till Krydd- och läkeväxter, istället för Krydd- och medicinalväxter som den hette innan. Troligen minskar spammen som söker på medicin med tiden... men just nu verkar det ju vara samma användare som sitter och nyregistrerar sig hela tiden. Tror att det är svårt att undvika spam helt...
Mvh
Fenja
Netha
CITAT (Lilla Birka @ 28-09-2007, 15:40) *
Finns det ingen som har något bra tips att förmedla så att vi slipper se den tyske "husdoktorn" annonsera om receptfria, egentligen receptbelagda, läkemedel? Så fort man från odla.nu har tagit bort en annons så registrerar han sig i ett annat namn och fortsätter. Eller kan man skicka ut en varning till besökarna för om ingen tittar på den sidan är det ju ingen vits att lägga in annonsen.

Skicka varning är väl nästan som att ragga besökare.
Bäst är väl att ignorera ... då blir det ju inte spec intressant att skriva fler i detta forum
om ingen läser dem.
renate
Har nog missat något,jag har aldrig sett det,hm har inte varit i örtavdelningen heller så det förklara väl det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon