|
anna_rispan
29-09-2007, 10:27
Japp, så undrar jag. Är det någon här som minns eller vet nåt om ett klädmärke som heter Thor.
Biggan_
29-09-2007, 10:43
Kan detta vara till hjälp? Thor
anna_rispan
29-09-2007, 10:45
Nja. jag har köpt en kappa på myrorna. jag ska nog fotografera hur märket ser ut.
anna_rispan
29-09-2007, 10:51
Alltså, det där ser ut som en sån där broderad namnremsa som man kan beställa för att märka sina kläder. Dom flesta gör det med barnens kläder när dom går på dagis, för att inte blanda ihop med dom andra barnens kläder. Jag gissar att plagget har ägts av en person som heter Thor
anna_rispan
29-09-2007, 19:07
Fast alltså jag tycker ju att kappan ser damig ut eftersom jag köpte den till mig själv.... Hmm, mystiskt.
herkules
29-09-2007, 19:11
CITAT (anna_rispan @ 29-09-2007, 20:07)  Fast alltså jag tycker ju att kappan ser damig ut eftersom jag köpte den till mig själv.... Hmm, mystiskt. den som haft den kanske heter thor i efternamn?
anna_rispan
29-09-2007, 21:24
mm, tack vare idén om att det kan vara en beställd lapp och att jag inte hittar några andra lappar i kappan så tänker jag att den kanske är hemsydd?
CITAT (anna_rispan @ 29-09-2007, 22:24)  mm, tack vare idén om att det kan vara en beställd lapp och att jag inte hittar några andra lappar i kappan så tänker jag att den kanske är hemsydd? Det kan den ju mycket väl vara. Annars skulle man ju i alla fall hitta nån lapp med tvättinstruktioner åtminstone.
anna_rispan
30-09-2007, 11:24
Vad roligt isåfall! Jag ska ta kort lite längre fram och så kan ni få gissa när den är sydd också. För jag har ingen aning.
anna_rispan
30-09-2007, 15:04
CITAT (AnitaO @ 29-09-2007, 19:05)  Alltså, det där ser ut som en sån där broderad namnremsa som man kan beställa för att märka sina kläder. Dom flesta gör det med barnens kläder när dom går på dagis, för att inte blanda ihop med dom andra barnens kläder. Jag gissar att plagget har ägts av en person som heter Thor  Jag var tvungen att vända på lappen. Den var möstervävd och inte broderad eller vävd med såna där lösa trådar på baksidan...
CITAT (anna_rispan @ 30-09-2007, 16:04)  Jag var tvungen att vända på lappen. Den var möstervävd och inte broderad eller vävd med såna där lösa trådar på baksidan... Minns inte riktigt hur dom såg ut som jag beställde när barnen var små, det är längesen. Men jag tror inte att det var lösa trådar på baksidan, utan dom var nog mönstervävda. Nån annan som minns?
anna_rispan
30-09-2007, 15:10
Jag väntar med spänning. Det är intressant att läsa och lära mer. Kunde man beställa såna där lappar med figurer också? Det känns väldigt ambitiöst att ha symboler så som det är på den i min kappa.... O varför sätter man den på den plats där det normalt sitter en märkeslapp som talar om vad klädesplagget kommer ifrån??
Sen är det en annan sak som jag undrar...I ena armhålets foder är det två tåtar av fodertyg som hänger. Vad ska de vara bra för?? Nån som vet det?
Jodå, visst minns jag dessa vävda namnlappar - har ett gäng själv som jag sydde in i de plagg jag sydde upp. Här finns det att beställa såna. Själv har jag vita band nr 6 med guldtext och trådrulle.  Kika på satinetiketterna, de ser riktigt proffsiga ut.
anna_rispan
30-09-2007, 15:36
Mycket bra grej!
Kappan kan ju vara sydd på en atelje som heter (hette) Thor, kanske? Fanns massor med sådana innan H&M, Kappahl, Lindex mfl kom och tog över.
anna_rispan
30-09-2007, 17:27
CITAT (Anma @ 30-09-2007, 17:17)  Kappan kan ju vara sydd på en atelje som heter (hette) Thor, kanske? Fanns massor med sådana innan H&M, Kappahl, Lindex mfl kom och tog över. Det vore skoj. Hoppas att nån här minns det namnet i såfall.  Vore roligt att veta.
Anki på Öland
30-09-2007, 21:18
CITAT (anna_rispan @ 30-09-2007, 16:10)  Sen är det en annan sak som jag undrar...I ena armhålets foder är det två tåtar av fodertyg som hänger. Vad ska de vara bra för?? Nån som vet det? Dom banden skall nog träs in i en "flärp" på motsatt framsida och knytas ihop för att framstyckena skall hänga jämt och inte glida ner. Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|