skogstroll
Stod och rörde ihop en hemkörd tomatchutney när jag hörde det jamade vid dörren. En stackars kattunge söt som socker stod och jamade.... självklart fick hon sambons pölsa att slafsa i sig, och hungrig var hon (för jag tror det är en hon). ja vad gör man... fästingar över halva halsen osv.. hon har nu slagit sig till ro runt bland sladdarna under datorn där det är varmt. Synd så många här ute överger kattungar, men får väl sätta ut lapp i alla fall.

[attachment=7804:kissekatt.JPG]
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 29-09-2007, 17:52) *
Stod och rörde ihop en hemkörd tomatchutney när jag hörde det jamade vid dörren. En stackars kattunge söt som socker stod och jamade.... självklart fick hon sambons pölsa att slafsa i sig, och hungrig var hon (för jag tror det är en hon). ja vad gör man... fästingar över halva halsen osv.. hon har nu slagit sig till ro runt bland sladdarna under datorn där det är varmt. Synd så många här ute överger kattungar, men får väl sätta ut lapp i alla fall.

[attachment=7804:kissekatt.JPG]

wub.gif
Sätt upp en lapp på Trinntorp du. Där tror jag ägaren kollar ifall de är intresserade.
Kathy

Många smiley_small_hug.gif till dig som tar hand om en övergiven kisse.
Fenja
Ojoj, den där ser ju inte gammal ut... Du har inte sett till "resten" mamman och flera ungar i närheten? Bra att du tar hand om den lilla kraken i alla fall!
Mvh
Fenja
Shangalia
Hur gamal ser den ut att vara,
Tänkte på om den har blivit född ute eller om den har har smitit i från någon som äger den?!
Håller med Chamomille, sätt upp en lapp, också HOPPAS vi på att det är någon som hör av sig!!! smiley_small_hug.gif

Du är en snäll själ du som bjuder på sambons pölsa och allt! *Småskrattar*
Flera sånna människor vill vi ha!!!
skogstroll
tja hon såg rätt fräsch och bra i hullet ut så särskilt länge hade hon nog inte varit ute. I natt ville hon ut, så vi får se om hon kommer tillbaka...
Sailor Pluto
Oj, vilken gullunge wub.gif . Hoppas att det inte är en sån där hemsk sommarkattshistoria, blir helt vansinnig när jag tänker på sånt...
skogstroll
Här är då Findus, en liten sötis

[attachment=7858:Findus.JPG]
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 30-09-2007, 16:53) *
Här är då Findus, en liten sötis

[attachment=7858:Findus.JPG]

wub.gif Va sööt. Tillbaka till er igen alltså. smile.gif
skogstroll
ja hon stod där så snällt vid lunchtid... nu ligger hon och snarkar i soffan efter en portion Whiskas...

jonasb
Hej, jag skulle tro att det är en kattunge från Övägen 44. Hans hona
har fått flera kullar som jag misstänker de har haft svårt att få iväg.
Verkar inte ha hört talas om sterilisering/kastrering. ranting.gif
Hoppas ni kan ta hand om den! tummenupp.gif
/Jonas
Azola
Känns bra att läsa att du tar hand om den så länge, kan ju vara en övergiven stackare ( skulle vara skottpenning på de sadister som gör så!! )
Följer med spänning tråden för att se hur det går! Kanske en ägare dyker upp, annars tror jag kissen får det jätte-bra hos er!
Ps! köp ny pölsa till mannen. rotfl.gif
skogstroll
CITAT (jonasb @ 30-09-2007, 20:00) *
Hej, jag skulle tro att det är en kattunge från Övägen 44. Hans hona
har fått flera kullar som jag misstänker de har haft svårt att få iväg.
Verkar inte ha hört talas om sterilisering/kastrering. ranting.gif
Hoppas ni kan ta hand om den! tummenupp.gif
/Jonas

Oj jag missade helt ditt inlägg! jo hon har flyttat in... verkar hon ha bestämt sig för smile.gif Hur det än är måste man ju se till att sterilisera osv och det innebär ju lite jobb. Trist att folk inte kan ta hand om sina djur... jag brukar ju gå förbi den adressen så jag kan luska lite diskret.

CITAT (Azola @ 30-09-2007, 20:58) *
Känns bra att läsa att du tar hand om den så länge, kan ju vara en övergiven stackare ( skulle vara skottpenning på de sadister som gör så!! )
Följer med spänning tråden för att se hur det går! Kanske en ägare dyker upp, annars tror jag kissen får det jätte-bra hos er!
Ps! köp ny pölsa till mannen. rotfl.gif

nja han vill ha katt mer än jag så han får nog köpa pölsa själv giggle.gif
MariaS
Min erfarenhet där vi bor, är inte att det kommer sommarkatter. Nej här kommer det med jämna mellanrum vuxna "stadskatter". KAstrerade hanar, dräktiga honor, raskatter med IDmärkning men ingen registrerad ägare osv.

Denna tjejen kom till oss på det viset i februari, när hon var ungefär ett år gammal. Det tog oss ett bra tag att vinna hennes förtroende så vi kunde ta in henne. Tyvärr hann hon bli parad, blev sjuk och förlorade kattungarna innan vi fick tag i henne. Numera trivs hon som ren innekatt och är INTE intresserad av att gå ut, även när ytterdörren står på vid gavel. Det livet har hon fått nog av!
Numera springer det ytterligare tre katter runtomkring här, som inte har ngn ägare (alla grannar tillfrågade). Med hjälp av djurens vänner kan vi utfodra dem och se till att ingen ny tragedi med kattungar uppstår. Vissa människor borde inte ha djur överhuvudtaget!
skogstroll
ja man kanske kan kolla med Djurens Vänner om det kommer fler katter...

[attachment=8188:PA070052.JPG]
Findus
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon