Full version: Bilder från Gotland
renate
Här kommer några bilder från min resa till Gotland.

[attachment=7814:PICT7149__Medium_.JPG] [attachment=7815:PICT7162__Medium_.JPG]
Solnedgång över havet Stormig sjö på Fårö

[attachment=7816:PICT7179__Medium_.JPG] [attachment=7817:PICT7180__Medium_.JPG]
Fårö

[attachment=7818:PICT7183__Medium_.JPG]
Raukfelt på Fårö
ängsvädd
Jättehärliga bilder. Man känner nästan vattnet piska i ansiktet.
Alphaville
Fina bilder!

Jag var på gotland 1994 och tog den här bilden på Lilla Hästnäs. Min bästa semester
Alba
Underbara bilder.

Jag var på Gotland när jag var 10-11 år............det är ju ett tag sen.

Har därefter drömt om att åka dit igen.......man vet aldrig .....drömmar kan slå in.
Piccante
Jättefina bilder. Blir så sugen på att åka tillbaka till Gotland nu. bodde där 2001-2002.
amaira
Gotland är verkligen en "sago-ö" wub.gif
estet
Vi var till Gotland i sommar 31 jul- 7 aug, helt betagande!! Har inte räknat men har flera hundra bilder därifrån... wub.gif Skulle lätt kunna flytta dit.

[attachment=7914:Bild_211.jpg]

På denna stranden i Lickershamn satt vi o åt varmrökt lax och aioli till frukost som de sålde i en liten fiskebod. Den stora rauken heter Jungfrun, öns högsta.
sanakan
Vad fina bilder! Den där stranden i Lickershamn har jag samlat fina stenar på smile.gif
Var tvungen att visa några av mina bilder i denna tråd också, hihi. Min sambo är från Gotland, vi är där ganska ofta.
Lars-Olof Arvids
Då fyller jag på med ett par bilder också, även om jag har visat dem förut. smile.gif

Jättefina bilder ni visar allihop! wub.gif

[attachment=7922:Salepsrot.jpg]
Salepsrot

[attachment=7923:Apollofjäril.jpg]
Apollofjäril

Olle
Elisabeth-Västkustkolonisten
Och jag funderar om det ev. kunde bli en resa med Husbil till Gotland nästa år????
estet
[attachment=7939:Bild_216.jpg]
Vallmofält efter väg 149.
[attachment=7940:Bild_040.jpg]
Cikoria
Piccante
Jättefina bilder ni visar. Sanakan, varifrån är dina bilder??? Stranden med sjöbodarna var jättefin, undrar så var den ligger.
sanakan
Det är ett av de mest turistiga ställena på hela gotland, nämligen naturreservatet Digerhuvud på Fårös nordvästra sida.

Här är en länk till Digerhuvud på Eniro-kartan
Piccante
CITAT (sanakan @ 02-10-2007, 13:57) *
Det är ett av de mest turistiga ställena på hela gotland, nämligen naturreservatet Digerhuvud på Fårös nordvästra sida.

Här är en länk till Digerhuvud på Eniro-kartan

Aha! jag kände igen raukarna men sjöbodarna hade fallit ur minnet duh.gif Annars finns det många fantastiska ställen vid havet på Gotland som inte är så "turistiga". Några av de vackrare platserna är just sådana ställen där man kan få vara i fred för alla horder med turister. Det är en fördel om man känner gotlänningar eller har bott/ varit mkt på ön själv så man lärs sig att hitta till de guldkorn som finns.
renate
När vi var där nu i september var det knappt några turister kvar,stränderna hade vi för oss själva.Kände igen alla platser på de bilser ni visade.Tyvärr råkade jag radera ett av minnekorten,men sonen har bilder jag kan få.
Alphaville
Gotland är verkligen fint. Skulle vilja flytta dit om det fanns jobb...

AnnammA
Åh, vilka underbara bilder! wub.gif

Hälsn

AnnA
Lilla Birka
Här är mina älsklingsbilder från Gotland

från Varvsholm utanför Klintehamn och från Hallshuks fiskeläge

solnedgången vid Djupvik och alla dessa stenar

biggrin.gif visst är Gotland underbart!

Äsch, stenarna kom ju inte med....
estet
tyckte överlag att det var lugnt och inte så mycket andra semesterfirare så fort vi lämnade Visby, där märkes det verkligen! Vi hade tur(?) att det regnade den dag vi for till Fårö. När vi kom upp till Digerhuvud var det bara 2 bilar där men vi for dit tidigt på morgon. På vägen hem mötte vi en massa bilar och busslaster.

Vi körde över 110 mil på ön med MC:n under vår vecka så vi var nog nästan överallt. Ibland körde vi bara 50-100 m så var det dags att stanna vid nästa vackra vy, sevärdhet mm. wub.gif

På väg ned till Hoburgen.
[attachment=8227:Bild_065_2.jpg]

En härlig ögonblicksbild vid Hoburgen.
[attachment=8226:Bild_082.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon