catlady
Hade denna tråden under förkultivering innan när jag trodde att det kanske rörde sig om frön. Men nu har jag hittat dem i andra fönsterkarmar också! På avstånd ser det ut som små svarta kulor eller frön, men på nära håll ser de mer ut som avlånga små lortar. Svarta, 1-2 mm stora, hårda och torra små saker. Jag har ingen aning om vad det kan vara, någon som känner igen det? Har jag fått in någon knasig insekt som bosatt sig i krukorna? Under oreganon var hela bänken full av dem, och nu har jag hittat 5-10 st i två andra fönsterkarmar. Snälla hjälp mig!
anilin
Muslortar kanske!
Mvh anilin
Alba
Jag tänkte också på mössa men jag tror att de är för små....om det inte är babymöss kanske.
catlady
Nej, inte är det från möss inte... De är de alldeles för små för. Dessutom har jag ju två mästar-jägare (katter) i huset!
Wilmer
Jag får korvar under krukorna jag haft ute när jag tar in dem igen. Jag antar att de kommer från; mask, myror, gråsuggor? De som jag vet lever i krukorna efter sommar kollot laugh.gif Några andra kryp har jag inga bevis för!

Wilma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon