Full version: Låter ni också?...
Kajsa i Arvika
Kom på mej själv förut whist.gif när jag satt och kollade på Gardens north hemsida och fick syn på TRILLIUM chloropetalum o TRILLIUM recurvatum och dess grön bruna bladverk och chokladbruna blommor med rosenlik doft som följs av mörkt röda kapslar ... ATT JAG SATT OCH "knorrade" för mej själv... eller var det ett stön... ??!! blush.gif

Grabben som sitter bredvid mej i soffan och spelar tvspel kikar försiktigt och säger "Mamma, varför gråter du..?" a0a.gif -Gråter inte, såg bara en fin blomma!!! hihi hhhrrrrmmmmm... host host.... E det BARA jag som låter... för jag misstänker att jag gör en hel del ljud som jag aldrig ens tänker på? crying.gif
kerstin z5-6
coolgleam.gif haha ..tur man har egen rum för datorn .. stööön ...
Sailor Pluto
a0a.gif bravo.gif !

Jag tror inte att jag gör några speciellt höga ljud, det är mera ett frustrerat väsande. När jag tänker på att det inte finns plats, att det är för dyrt, att det är så långt kvar tills förkultiveringsperioden...*väässss*.
Magdis
Jag tror att jag pratar för mig själv när jag sitter o kollar fröer, typ "ååååh den där måste jag ha!" biggrin.gif
Betty
Jag säger som Kerstin: Tur att man har datorn i ett eget rum... whist.gif
Eva i Skåne
Jag tror också jag pratar för mig själv när jag håller på med växterna eller tittar på sånt som är frestande. Men det är ju inte säkert att jag säger det högt - det kanske bara är inom mig själv confused.gif
Att jag svär och skäller när saker inte går som jag vill DET är jag helt medveten om.

Jag blev lite rörd Kajsa när jag läste om din son som trodde att du grät blush.gif
renate
Jo kanske ibland,men när jag jobbar i trädgården händer det att jag prater..........med växterna förmudar jag......inte med mig själv........
pusillus
är så långt kvar tills förkultiveringsperioden...*väässss*.[/color][/font]

Ps. Pluto:jag tror trillium ska sås färska på höstern (hrmmm ninja.gif )

ingrid fuxwall
Ni är för härliga smiley_small_hug.gif Här pratar Ni om nästa års odlingar och själv har jag inte ens avslutat årets. Inser att Ni är många steg före, eller är det jag som inte hänger med?
scheindel
japp. jag ær lite som min hund. knorrar, piper, suckar, oooiiiyyy:ar, fræser... och pratar med tv.n, framførallt om den sæger något dumt och hundarna och katten. min sambo har vant sej och på sistone tycker jag han har børjat ta efter t om.
Sailor Pluto
CITAT (pusillus @ 30-09-2007, 21:34) *
är så långt kvar tills förkultiveringsperioden...*väässss*.[/color][/font]

Ps. Pluto:jag tror trillium ska sås färska på höstern (hrmmm ninja.gif )

Synd att jag inte har några färska trilliumfrön -cry-.gif a0a.gif ! Däremot så har jag roat mej med att ruska ut aklejafrön till höger och vänster i trädgården, det hjälpte lite. Så sparade jag några för att förkultivera ( wub.gif ) inomhus efter en kylperiod. Måste ju få några där jag vill ha dem också smile.gif .
yla
jo jag nynnar på olika sånger jämt haha dom bara liksom poppar upp
ibland märker jag att folk tittar på mej o ler på ica eller så

vet inte om dom ler för o blidka galningen eller nåt annat

osså pratar jag me blommorna o hunden o katterna
de gör väl inget,,har hört att man ska de angel_not.gif
Pjater
Jag brukar mest prata för mej själv, nog ärvt det av morsan hon gör likadant biggrin.gif men katten och jag brukar ha roliga samtal hon svarar med sina mjauande biggrin.gif
Sailor Pluto
CITAT (Pjater @ 03-10-2007, 19:27) *
men katten och jag brukar ha roliga samtal hon svarar med sina mjauande biggrin.gif

Gulligt smile.gif !
catlady
Jag använder världens tramsigaste bebisröst med amerikansk brytning när jag pratar med katter och växter... blush.gif
Mu i myllan
Ja, visst är man konstig. Tror på fullt alvar att båda mina katter läspar hejdlöst och pratar likadant med dem så att de ska förstå!!! Det är väl inte så farligt men inser att jag pratar så med min man och barnen (17 & 19 år) också vilket gjort att jag allmänt ses som lite konstig. Dotterns kompisar pratar så med mig också. Kan det vara för att de tror att jag inte förstår annars??

Grannfrun påpekade häromdan att jag pratar underligt med bin. Samma språk som med katter faktiskt. Tycker de ser så ulliga och gulliga ut ...
momme
Jag pratar också med mina blomster. Kom på mig själv att jag gav min miniros en utskällning för att den
hade fått nycker med att kasta några blad. whist.gif
För många år sedan sjöng en dansk sångerska: Gitte Hänning "Jeg snacker med mig själv, snackar med mig själv,
taler til mit bedre jeg" så den är nog en almänn utbredd åkomme. men vi kanske knorrer, brummer, sucker nog mer
under vårt pysslande med våra kära "bebissar". giggle.gif
Ha en bra dag
Momme
Maria_z5
Jag har meditativ tystnad när jag pysslar med mina klorofyllkompisar men när jag sitter och tittar och läser om dem så suckar jag och stönar högt ibland skrattar jag rakt ut... min son tycker att jag är en enmansshow.

/Maria
Kajsa i Arvika
Det där sista Maria lät precis som mej... !!! rotfl.gif kompiskram.gif
momme
Ja jag pratade eller rättere ropade högt i morse när jag såg att min Feberträd
och Tigerkäft visade sina nyllen i såbädden. bravo.gif yahoo.gif
Hurra ropade och sa att de var riktig duktige och det hade de nu att förtsätta med.
Jag mumler i regeln när jag pysslar med något mellan suck och stön.
Ha en trevlig helg alla
Momme
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon