Margith
Under några dagar har jag känt att nåt luktar ödla/skunk/dött i mitt växthus.
Först trodde jag att det var nån av krukväxterna som ruttnat, men nu har jag tömt växthuset från växter och inget luktade/såg konstigt ut.
Då misstänkte jag växtväven, hopknölad i en plasttunna... den har förmodligen möglat. Tunnan åkte ut och jag tömde hela växthuset från ALLT!
Lukten kvarstår men jag hittar fortfarande inget konstigt crying.gif
Alltså intalar mig själv att jag inbillar mig, och börjar ställa tillbaka alla tomma, tunga krukor (som jag alltså vinterförvarar i växthuset)
De tomma vattenkannorna ställde jag upp på en hylla, och DÅÅÅ känner jag stanken igen -fear-.gif
Jag tittar ner i den större vattenkannan .... och säger precis det som står i rubriken....
Tror du inte att en liten skogsmus har lyckats ramla ner i kannan, som naturligtvis innehåller 1,5 cm vatten... gissa hur det luktade? sick.gif

Tror inte det blir nån middag här ikväll help.gif

Nu fattas det bara att kommunen skickar en faktura på flera tusen för att jag inte källsorterar ordentligt. Men det säger jag bara: jag vägrar att källsortera ruttna skogsmöss rtfm.gif

Lady Hamilton
Nä men fy jag skulle ha kastat kannan å hela köret.................
Tezzla
Stackars lilla musen sad.gif (Och nu menar jag inte att du gjort något fel, Margith smile.gif det är bara jag som är blödig)
Chamomille
Fy vilken stank det måste ha varit, då hade jag [attachment=7853:sick0019.gif] Inte minst när jag hade sett eländet.... -fear-.gif
Alba
Usch...fy....vilken obehaglig upptäckt. Om inte mössen skulle vara så nyfikna....... i i i i i
Margith
CITAT (Lady Hamilton @ 30-09-2007, 16:16) *
Nä men fy jag skulle ha kastat kannan å hela köret.................

Vad tror du att jag gjorde? Varför tror du att jag bekymrar mig om källsortering? a0a.gif
Du kan väl vara snäll och påminna mig om att jag måste köpa ny vattenkanna till växthuset framåt våren? wub.gif

Och Tezzla, jag tycker faktiskt också lite synd om musen.... dumskallen, vad skulle han/hon ner i vattenkannan och göra? crying.gif
KURT
Tidigare såldes en musfälla som byggde på att mössen skulle halka ner i en hink, som man hade någon vätska i, jag har för mig att det var glykol. Den var avsedd att användas i t ex sommarstugor under vintern. Glykolen skulle inte frysa, och hindra förruttnelse, samtidigt som fällan kunde rymma obegränsade mängder! Jag tror att den är förbjuden numera.

Tillägg:

Den säljs fortfarande, men söljaren menar att de inte ansvarar för hur den används:

"Denna produkt kan vara förbjuden att använda i vissa länder så som bilderna visar, ni bör veta vilka lagar och bestämmelser som gäller för ert land, region. Innan ni använder denna produkt. Säljaren tar inget ansvar för hur köparen använder denna produkt."

Undrar om man kan sälja andra förbjudna artiklar med samma typ av "friskrivningstext"?
sqrulan
-cry-.gif Stackars lilla mus.En hemsk död.
Bee
CITAT (KURT @ 30-09-2007, 19:53) *
Tidigare såldes en musfälla som byggde på att mössen skulle halka ner i en hink, som man hade någon vätska i, jag har för mig att det var glykol. Den var avsedd att användas i t ex sommarstugor under vintern. Glykolen skulle inte frysa, och hindra förruttnelse, samtidigt som fällan kunde rymma obegränsade mängder! Jag tror att den är förbjuden numera.

Tillägg:

Den säljs fortfarande, men söljaren menar att de inte ansvarar för hur den används:

"Denna produkt kan vara förbjuden att använda i vissa länder så som bilderna visar, ni bör veta vilka lagar och bestämmelser som gäller för ert land, region. Innan ni använder denna produkt. Säljaren tar inget ansvar för hur köparen använder denna produkt."

Undrar om man kan sälja andra förbjudna artiklar med samma typ av "friskrivningstext"?

Jag har sett en variant av en sån fälla i en stuga vi hyrde en gång. Fy så grymt! Det är djurplågeri!! Usch!
Lady Hamilton
CITAT (Margith @ 30-09-2007, 18:13) *
.....Du kan väl vara snäll och påminna mig om att jag måste köpa ny vattenkanna till växthuset framåt våren? wub.gif

kompiskram.gif Självklart gör jag det tummenupp.gif ................. giggle.gif synd bara att du då måste bli påmind om "varför".............
LindaLunda
Förlåt...... crazy.gif laugh.gif rotfl.gif jag såg bara allt framför mig....
Tänkte på när jag i våras lyfte ut en låda ur mitt växthus och ett 10-tal möss hoppar ur !!! Gissa om jag blev rädd!?
Linda tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon