Full version: tomatfröer
Queequeg
Hej!
ska ge bort en bok om tomater samt lite olika tomatfröer till min Bonuspappa när han fyller år. Tyckte det var passande eftersom han brukar driva upp egna tomater från frön med då bara vanliga röda tomater.

Har då beställt från england tror jag lite olika sorter, som jag fått hem.

Skulle nu med varje fröpåse ha med en liten lapp där det står lite om tomatsorten plus en bild med hittar ingen info om dem på svenska.

Skulle behöva lite hjälp om sorterna, Green zebra, black krim, cherokee purpule samt white beaty. Någon som vet en bra sida på svenska där det står lite om sorterna eller någon som känner till sorterna och kan berätta lite om dem, hur de ska drivas upp och lite allmän info skördetid mm ?

Vore tacksam för all slags hjälp och tips
KURT
Det står endel på tomatsidan, men annars är det nog lättare att översätta från engelska.
MariaS
Allt om trädgård har en del om tomater Titta här
Sen har Åke Truedsson mycket korta beskrivningar på varje tomatsort, men inga bilder tyvärr. tomatklubben
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon