Doktor Grön
Min stora dröm om ett stort växthus i söderläge såg ut att gå i uppfyllelse.I samband med byggnation av en ny carport har min man skissat och beställt på Classicum en glasdröm med dubbeldörrar, murad sockel. liten teglad uteplats med utrymme för större krukor.Physsalis, citrus, fikon. Exotiska tomater, förföriska gurkor, en vinstock att vårda och njuta av, det fanns ingen hejd på ideer hur jag bäst skulle kunna fylla denna oas som jag drömt om i hela mitt vuxna liv.
Idag läste jag i tidningen att företaget vi anlitat för byggnationen har gått i konkurs. Inte bara mitt växthus utan hela den tilltänkta ombyggnationen av huset, som dessutom är påbörjad, står nuoch väntar på att vintern skall driva in med snö och regn.I- landsbekymmer kan man väl kalla detta lite käckt. Vad gör man? Fortsätter drömma och tittar i gula sidorna under "hantverkshjälp".Dessutom är jag glad att ombygget av tvättstugan inte är påbörjad. Med tre ungar går tvättmaskinen varm dagligen. Kanske till våren...

drömmer Doktor Grön
Felicia
Hej Doktor Grön!
Hoppas verkligen det löser sig för dig med byggnationerna. Kanske det går att finna någon annan firma som kan göra det? Eller om det finns någon bekantas bekanta som känner någon duktig snickare som kan hjälpa er?
Har själv turen att ha en snickare till sambo men många gånger är det då istället så att det inget blir gjort ändå eftersom han är så less på byggjobbet när han väl är hemma. Han brukar sucka när jag kommer med någon ny idé och så gillar han inte Äntligen hemma... crazy.gif
marigt
Åh nej.
Va´tråkigt när du hade laddat med så mycket ideér för ditt nya växthus. Värre är förstås att ni påbörjat annat.

Känner igen det där runt egna hemmet. ibland är det bättre att leja hjälp för att bli klar,, confused.gif fast å andra sidan vem har bråttom??? man kan ju göra lite annat under tiden , förgylla minuten som är här nu. kram1.gif
Wetter
Det var inte bra hoppas att det löser sig -fear-.gif
ingrid fuxwall
Hoppas Ni inte betalt något och förlorar pengar i denna konkurs
Doktor Grön
Doktor Grön tackar för alla uppmuntrande ord. Maken är händig men arbetar alldeles för mycket för att ha tid att ro detta iland på egen hand.Själv är jag duktig på ideer och drömmar men vet inte vad som är upp och ned på en hammare, kan inte se skillnad på singel och grus. Vi har inte förlorat några pengar, vi har betalat retroaktivt för arbetet som är gjort.
Lite praktiska bekymmer bara, jag har minst tio stora pelagonier, bla en röd rosenpelargon som har vuxit sig enorm under denna kalla regniga sommar. För att inte tala om Dronning Ingrid, ett litet skott som jag stal utanför ett värdshus i Skagen och som nu har hittat en hemvist och fått trivsel. Nu står dom i köket och trängs och blommar, men tanken var ju en vintevila i frostskyddat växthus.Vad fäst man ändå blir vid sina blommor...
Hälsar Doktor Grön
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon