Full version: Hoppsan!
Leia
Åkte in till stan för att köpa nytt batteri till min klocka som stannat.
Råkar av en händelse passera Plantagen och oj, 6 perenna ljung i olika färger lixom bara hängde med hem av bara farten... Även fast sambon har påtalat att jag reden överskridit mitt trädgårdskonto med råge detta år.... rolleyes.gif whistling.gif
Alba
Ja se sambon....de räknar då på ett konstigt sätt rolleyes.gif
Jag menar om man passerar Plantagen måste man ju bara gå in där. Hur skulle annars Plantagen överlev om ingen stannade av där. Vi ska ju alla dra vårt strå till stacken....hälsa sambon det. 000.gif
Kajsa i Arvika
g.gif Hhhmmmrrrmmm... konto? Konstigt ord... tycker mej ha ett svagt minne av att jag har hört det någon gång förut men minns INTE i vilket sammanghang det var... Helt säker däremot på att det inte hade med trädgård att göra... coolgleam.gif
MariaS
VA w00t.gif ska man ha ett konto för det confused.gif om sambon får hålla på med sitt får väl jag åka till plantagen eller...
malin72
måste bara berätta en sak ang detta...satt och fnissade när jag såg det här giggle.gif ett år (tror det var första sommaren här) då var jag helt köp galen det skulle vara krukor jord blommor fina saker att sätta ute ja allt whist.gif jag tänkte inte så mycket på det utan jag kom från ica med ett par kassar här och där...sen var det erbjudanden här och där och ja dunno.gif

sen så satt vi och fikade med några vänner och blommorna kom på tal (dom tyckte att dom såg mig så sällan att jag liksom bara pratade blommor) unsure.gif
då säger sambon:
-Malin vet du hur mycket du har handlat för till din tomt nu under sommaren??????? nä sa jag och såg väl lite dum ut blink.gif
då säger han över 7000 kr ohmy.gif help.gif näääääää sa jag no.gif så mycket kan det ju inte vara!!!!!!! blink.gif
Då går han hem och kommer tillbaka med kvitton fear.gif och jo mycket riktigt det stämde sad.gif hoppsan sa jag........... blush.gif

men visst har vi det fint sa jag tummenupp.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif
Leia
CITAT (malin72 @ 02-10-2007, 14:36) *
[color=#0000FF]Då går han hem och kommer tillbaka med kvitton fear.gif

rotfl.gif

Här kastas kvittona fortare än kvickt så sambon kan faktiskt egentligen inte alls veta hur mycket jag har handlat för totalt, han bara antar. crazy.gif
Förresten så är jag också lite nyfiken på det där trädgårdskontot han pratar om, hade jag vetat var det fanns kunde jag handla upp de pengarna också!!! biggrin.gif
LindaLunda
CITAT (malin72 @ 02-10-2007, 14:36) *
måste bara berätta en sak ang detta...satt och fnissade när jag såg det här giggle.gif ett år (tror det var första sommaren här) då var jag helt köp galen det skulle vara krukor jord blommor fina saker att sätta ute ja allt whist.gif jag tänkte inte så mycket på det utan jag kom från ica med ett par kassar här och där...sen var det erbjudanden här och där och ja dunno.gif

sen så satt vi och fikade med några vänner och blommorna kom på tal (dom tyckte att dom såg mig så sällan att jag liksom bara pratade blommor) unsure.gif
då säger sambon:
-Malin vet du hur mycket du har handlat för till din tomt nu under sommaren??????? nä sa jag och såg väl lite dum ut blink.gif
då säger han över 7000 kr ohmy.gif help.gif näääääää sa jag no.gif så mycket kan det ju inte vara!!!!!!! blink.gif
Då går han hem och kommer tillbaka med kvitton fear.gif och jo mycket riktigt det stämde sad.gif hoppsan sa jag........... blush.gif

men visst har vi det fint sa jag tummenupp.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif

VA VISAR DU SÅDANA KVITTON???? Nääää det de inte vet har de inte ont av! coolgleam.gif
Linda
malin72

VA VISAR DU SÅDANA KVITTON???? Nääää det de inte vet har de inte ont av! coolgleam.gif
Linda
[/quote]

nähä då det gör jag inte....men oftast så var det liksom hans kort som betalade vid kassan (gemensam ekonomi) så det liksom bara blev så....sen så var det ju lite som då han inte hade kvitton på så med andra ord,hans 7000 stämde ju inte riktigt whist.gif crazy.gif
marigt
Även om de inte ser kvitton rtfm.gif hoppas jag era sambos märker allt fint. smile.gif

Det är ju mycket trevligare om fler än en själv ser förändringarna shy.gif

Min älskling tycker det blir fint, han är ju själv son till ett par fd potatis/morot/lök blomster odlare.
Han vet vilket arbete som ligger bakom det fina, lite aning om kostnader har han allt, men aldrig sagt något.
Österläge
Jag får oxå små pikar ibland om att jag köper för mycket... whist.gif Men nu har min man precis köpt en baslåda till stereon för 4 500 kr!! ohmy.gif Det blir många tulpanlökar o perenner det... yes.gif angel_not.gif

Och han ser allt att det blir fint, fast ibland kanske jag ser mer hur ännu finare det skulle bli med några fler såna där, eller en sån där... Medan han redan tycker det är lagom fint! wink.gif Men som sagt, han tycker ju det är värt att lägga ner många tusen på stereon som jag knappt använder o ändå inte hör skillnad, så... Man har olika prioriteringar! Skönt att vi kan komma hyfsat överens iaf, när vi har gemensam ekonomi oxå... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon