Full version: Skolresa
HelenN
hej hej!!

Skall ta fram lite förslag på skolresa till min dotters klass & paralellklassen. De går i 6:an och är ca 48 elever. Har kollat runt lite på nätet men hittar inte sååå mycket.

Önskemålet de har är att göra nåt tillsammans allihopa, typ åka till ett läger där de har femkamp eller liknande. Typ Lisseberg osv går bort eftersom eleverna kommer att gå två & två på en sån skolresa.

Är det någon som har erfarenheter av detta? Någon som har barn som varit på nån rolig skolresa? Vi kommer att utgå från Karlskoga och det gör ju inget om det är en bit att åka..........bara det blir kul i slutänden!
Eva-Helene
När min äldste gick i 7:an gick skolresan till ett ställe som har en äventyrsbana (Norrbyskär, ca 3 mil söder om Umeå). Det var väldigt populärt och det talas fortfarande om den upplevelsen!
aanderss
var i sverige får resan vara och vad bör den kosta
HelenN
CITAT (Eva-Helene @ 02-10-2007, 12:31) *
När min äldste gick i 7:an gick skolresan till ett ställe som har en äventyrsbana (Norrbyskär, ca 3 mil söder om Umeå). Det var väldigt populärt och det talas fortfarande om den upplevelsen!

ojj, ume....ligger liiite väl långt härifrån:)
Gåsis
Bodaborg kanske vore något om det inte redan är gjort förstås.
HelenN
CITAT (aanderss @ 02-10-2007, 12:44) *
var i sverige får resan vara och vad bör den kosta

Vi utgår ju som sagt från Karlskoga, Örebro län, Värmland......och kan tänka oss att åka 10-15 mil åt vilket håll som helst.

CITAT (Gåsis @ 02-10-2007, 12:49) *
Bodaborg kanske vore något om det inte redan är gjort förstås.

Bodaborg har vi ju runt husknuten så där tillbringar våra ungar oftast 1 dag/lov.
aanderss
åk till tomteland i dalarna
malin72
när sonen gick ut 6:an så åkte hela klassen till kolmården! dom övernattade och fick gå runt och göra dagliga sysslor mm...innan som skulle åka så var han jätte sur och tyckte det var så tråkigt att åka dit, men sen ringde han därifrån och tyckte att det var jätte kul dom sov över i rum för många och hade 3 vuxna med sig (klassföräldrar) och läraren..
men det var en jätte rolig helg och dom fick lära sig så mycket oom alla djur och sköta om dom mm tummenupp.gif
netaave
Lilla landet utanför Vimmerby, ett Sverige i miniatyr, men även en bit av Baltikum + östersjön.
Lite annan sysselsättning, humana priser och även paketresor med boende och mat. Billigt att äta.

http://www.lillalandet.com
HelenN
CITAT (malin72 @ 02-10-2007, 14:48) *
när sonen gick ut 6:an så åkte hela klassen till kolmården! dom övernattade och fick gå runt och göra dagliga sysslor mm...innan som skulle åka så var han jätte sur och tyckte det var så tråkigt att åka dit, men sen ringde han därifrån och tyckte att det var jätte kul dom sov över i rum för många och hade 3 vuxna med sig (klassföräldrar) och läraren..
men det var en jätte rolig helg och dom fick lära sig så mycket oom alla djur och sköta om dom mm tummenupp.gif

ok, det är det värt att kolla vidare på! TACKAR FÖR TIPSET!

CITAT (netaave @ 02-10-2007, 15:12) *
Lilla landet utanför Vimmerby, ett Sverige i miniatyr, men även en bit av Baltikum + östersjön.
Lite annan sysselsättning, humana priser och även paketresor med boende och mat. Billigt att äta.
http://www.lillalandet.com

mMMM, KOLLADE DERAS HEMSIDA & DET VERKADE JU VA KANONBRA MED BRA PRISER.......MEN...DET FINNS JU ALLTID ETT MEN...DET FINNS BARA 28 SOVPLATSER....MEN DET KANSKE FINNS FLER I NÄRHETEN...jAG SKALL TA MED MIG FÖRSLAGET TILL ÖVRIGA FÖRÄLDRAR IALLAFALL.
TACKAR FÖR TIPSET

CITAT (aanderss @ 02-10-2007, 13:20) *
åk till tomteland i dalarna

rotfl.gif

GOD JUL på dig osså Anders!!!!
Eva-Helene
Hittade en äventyrsbana i Torsby http://www.vildmark.se/info.asp?id=1540 den kanske kunde vara nåt?
aanderss
CITAT (lämås @ 02-10-2007, 18:17) *
ok, det är det värt att kolla vidare på! TACKAR FÖR TIPSET!
mMMM, KOLLADE DERAS HEMSIDA & DET VERKADE JU VA KANONBRA MED BRA PRISER.......MEN...DET FINNS JU ALLTID ETT MEN...DET FINNS BARA 28 SOVPLATSER....MEN DET KANSKE FINNS FLER I NÄRHETEN...jAG SKALL TA MED MIG FÖRSLAGET TILL ÖVRIGA FÖRÄLDRAR IALLAFALL.
TACKAR FÖR TIPSET
rotfl.gif

GOD JUL på dig osså Anders!!!!

kolla här
http://www.tomteland.se/start.asp
HelenN
CITAT (Eva-Helene @ 02-10-2007, 18:41) *
Hittade en äventyrsbana i Torsby http://www.vildmark.se/info.asp?id=1540 den kanske kunde vara nåt?

tjo..mmm, hittade detta förslag igår....verkar faktiskt bra!
Tobe3
FunCity i Himle utanför Varberg har lite av varje att sysselsätta ungarna med. Finns övernattningsstugor med, men vet inte hur det fungerar.
Tesa
Vitlyckemuseet i världsarvsområdet i Tanum arrangerar lägerskola lite efter önskemål vad jag förstått...Mina barn har varit där fast då var de lite yngre och de tyckte det var spännande...Vitlycke Man får prova på bronsåldersliv..
Hornbore by är ett annat alternativ där man kan prova på vikingaliv...

Ett par av mina barn har paddlat och åkt dressin i Dalsland på klassresorna i sexan..Dalslandsresor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon