Full version: Grannfejd
Netha
Ikväll sände TV3 ett program från byn härintill... problem med draghundar.
Kolla länken

Tror det var tre år sedan vi "hittade" byn och körde runt där och jag måste säga att inte två dygn skulle jag orka leva
i det oljudet. Hundgårdar överallt, hundar som skällde, hundar som ylade mitt på blanka dan.
Inte en sekund var det tyst... man höll sig för öronen innan man lämnade byn.

150 människor bor där och 400 hundar!!!

herkules
om man inte gillar hundar ska man inte bosätta sig i den byn alltså! rotfl.gif
Anma
Okej att jag gillar hundar, men nä, inte skulle jag vilja bo där för det! Blir tokig på mina vovsingar också när de skäller och vaktar tomten.
Snöflinga
Skall kolla på reprisen men som det verkar så skulle jag nog överväga att flytta fear.gif
Kathy
CITAT (Netha @ 02-10-2007, 21:38) *
....//....Tror det var tre år sedan vi "hittade" byn och körde runt där och jag måste säga att inte två dygn skulle jag orka leva
i det oljudet.....//.....

Ja, en del är så att har man hört talas om något så måste man dit och titta själv. coolgleam.gif

Knutby fick betydligt fler besökare efter händelserna där.
Netha
CITAT (Kathy @ 03-10-2007, 10:54) *
Ja, en del är så att har man hört talas om något så måste man dit och titta själv. coolgleam.gif

Knutby fick betydligt fler besökare efter händelserna där.

Förstår inte vad du vill ha sagt med det... men om du tror att vi letade efter den pga de hade problem med hundar där...
då tror du fel. Den typen är vi inte.

Om du vill så kan du leta bland mina gamla inlägg (jag ids inte) så hittar du ett där jag just berättar
om att vi "hittade" en by så nära stan... en vi inte visste fanns, trots att maken är ortsbo och jag bott här sen 1963

Jag kan berätta för dig att vi under de senaste åren börjat åka runt i trakterna, "hitta" byar som finns på kommun- och länskartan.
Faktiskt så har vi besökt så gott som varje by i Kiruna kommun plus en hel massa i övriga länet.
I sommar har vi betat av en stor del av Tornedalen och vi kommer att fortsätta "byleta" nästa sommar. smile.gif
Kathy
CITAT (Netha @ 03-10-2007, 11:25) *
Förstår inte vad du vill ha sagt med det... men om du tror att vi letade efter den pga de hade problem med hundar där...
då tror du fel. Den typen är vi inte.

Om du vill så kan du leta bland mina gamla inlägg (jag ids inte) så hittar du ett där jag just berättar
om att vi "hittade" en by så nära stan... en vi inte visste fanns, trots att maken är ortsbo och jag bott här sen 1963

Jag kan berätta för dig att vi under de senaste åren börjat åka runt i trakterna, "hitta" byar som finns på kommun- och länskartan.
Faktiskt så har vi besökt så gott som varje by i Kiruna kommun plus en hel massa i övriga länet.
I sommar har vi betat av en stor del av Tornedalen och vi kommer att fortsätta "byleta" nästa sommar. smile.gif

Vad jag vill ha sagt? Jo, att nyhetsstoff har en förmåga att dra sig till nyfikna besökare. Se bara på Knutby då den orten var "het".
Nej, jag ids inte heller leta efter gamla inlägg på odla. smile.gif
Låter som en trevlig sommarsysselsättning att upptäcka gamla byar i vårt avlånga land.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon