Full version: Kinesiska Trädpioner
Mariann
jag köpte hos Puupioni 1 st Ni Hong Huan Cai

1 st Xue Lian

Ska bli spännande att följa dessa....
kerstin z5-6
Så fina ! de kommer att vara fantastiska när de blommar smile.gif
Mariann
Jag hoppas det! Hoppas inte det tar evigheter...
Så här blev det! (Det vita är inte frost utan massor av fint spindelväv med dagg på!)
[attachment=8024:Pionerna002.jpg]
kerstin z5-6
Set fint ut , fast lite vindutsatt -kanske du ska skydda dem mot vårsolen lite -tills dess de har etablerat sig ordentligt
Mariann
Joo det blåser en aning... fast de bör vara skyddade från väst o nord vinden för där ligger garage och huset ca 3-5 m ifrån bara. Hoppas det klarar sig confused.gif . öst o Syd vinden ligger ju rakt på så att säga....
Jo hade tänkt täcka dom med en redig hög halm när frosten kommit mer, som höstackar var tanken, ska inte synas nått av dom, tror du det är ok? Hade nog tänkt täcka dom de första 3 åren eller så....
Bee
Åh, så vackra pioner! Nu blir jag så där sugen igen... tongue.gif
Helen i Piteå Zon 5
Åhhhhhhhhhh vilka vackra Pioner yes.gif
zatoichi
CITAT (Mariann @ 04-10-2007, 09:07) *
Jag hoppas det! Hoppas inte det tar evigheter...
Så här blev det! (Det vita är inte frost utan massor av fint spindelväv med dagg på!)
[attachment=8024:Pionerna002.jpg]

hej, tycker din bild är bland det mest fantastiska och fantasieggande jag sett i växtsammanhang, på jättelänge! coolt. men hur får du in den, frågar en som inte lyckas. jag har mina bilder i datorn, ganska stora filer, men när jag väl ska ladda upp dom (har först minskat ner rejält) händer det inget, annat än på sin höjd ´för stor fil´ - hur ska jag göra? minskar ju med upp till 90% av originalstorleken på en 3 Mb

hälsar ma zatoichi
Mariann
jag vet inte confused.gif jag hivar bara in mina bilder på datorn som de är och de flesta går in här men faktiskt inte alla. Sorry!

HannaLisa
har hört att kinesiska är jätte svåra att övervintra men japanska hybrider är lättare i vårat klimat...Vad säger ni?
Azola
Ursnygga båda två!!
Lycka till med dem!
Christer i Falköping
CITAT (HannaLisa @ 27-11-2007, 16:52) *
har hört att kinesiska är jätte svåra att övervintra men japanska hybrider är lättare i vårat klimat...Vad säger ni?

Har aldrig hört det, men planterar man dem på rätt sätt tror jag inte det blir något problem med dem. Man sätter ympstälet c:a 15cm under jordytan, helst skall man luta växten i 45gradig vinkel dessutom. Gör man det får ympen lättare egna rötter och blir då härdigare i längden. Ser lite tetigt ut i början, men de nya grenarna växer ju upprätt sedan. Men huvudsaken är att ympen kommer långt ned i jorden.
Christer.
kerstin z5-6
Nej , jag har inte märkt några särskilda problem med de kinesiska buskpionerna
Betty
Inte heller jag har haft några problem med min kines, trots zon 6. Fast jag har bara haft den i ett par år än.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon