Full version: Groddbräken
Blomtokig
Hej på er.
Jag har läst här på odla ett par månader och tycker att det är ett trevligt forum och verkar finnas hur mycket kunskap som helst bland er alla.

Därför har jag nu också registrerat mig så jag kan vara med och fråga och kanske ge ett och annat svar:-))))

Jag har en fråga till er. Är det någon som känner till Groddbräken? En ormbunke som sätter sina skott längst ut på bladen och som sedan ramlar ner i jorden och det blir nya plantor?

Har försökt att få tag på den i handeln, men det verkar svårt.
Någon av er som känner till den?

Tackar på förhand gör

Eva

Lilla Birka
Välkommen i det gröna giggle.gif! Jag vet inte mycket om groddbräken men tycker att det är trevligt om nya medlemmar får ett svar i någon form.Akta dig bara ..... det blir lätt vanebildande att "hänga" här! Hoppas du får någon kontakt med en groddbräkenexpert. blomma.gif
igl
groddbräken finns överhuvudtaget inte i handeln. jag har ingen kvar för tillfället men hoppas en kompis har. jag ska höra efter, för jag vill väldigt gärna ha den igen.
mvh
inger
Blomtokig
smile.gif Tackar så jätte mycket för erat svar och för välkomnadet. smile.gif

Eva
Alis
Jag har groddbräken.. Har b.la en liten rotad planta ute på tradera... sen har jag nog ett par bäbisar på ett blad som jag ev. kan byta mot nått kul...

skicka ett PM el maila i så fall : alis_706@hotmail.com
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon