Ung_trädgårdsfantast
Hur ska man radera sitt konto här på Odla?
Betty
Man kan inte göra det själv. Kontakta webmaster. Här.
Gossen Ruda
Tror inte att användare plockas bort, det bara strular i databasen då. Det är bara att låta bli att gå in här.
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 04-10-2007, 09:58) *
Tror inte att användare plockas bort, det bara strular i databasen då. Det är bara att låta bli att gå in här.

Ja, bara att låta bli komma hit, efter ett dygn har man hamnat längst bak och alla har glömt en..
Tezzla
CITAT (Gossen Ruda @ 04-10-2007, 09:58) *

På vilket sätt gör ett enkelt bortplockande av ett konto att databasen strular?

vindspel
CITAT (Hannele @ 04-10-2007, 10:08) *
Ja, bara att låta bli komma hit, efter ett dygn har man hamnat längst bak och alla har glömt en..

Men inte glömer man någon efter ett dygn. Jag tycker alla är trevliga här. Man kanske kan skriva en tråd att man inte är medlem längre och säga hej då.
Jag vill i alla fall säga hej då till ung_trädgårdsfantast och välkomen tillbaka om/när du vill. 000.gif
Gossen Ruda
CITAT (Tezzla @ 04-10-2007, 11:51) *
På vilket sätt gör ett enkelt bortplockande av ett konto att databasen strular?

Eftersom det finns inlägg som refererar till en användare, om denna användare inte finns brukar programmet flippa ur. I så fall måste man plocka bort alla dessa inlägg först och varför lägga ner energi på sånt? Så brukar det vara, hur just detta forum funkar vet jag inte.
Tezzla
CITAT (Gossen Ruda @ 04-10-2007, 12:35) *
Eftersom det finns inlägg som refererar till en användare, om denna användare inte finns brukar programmet flippa ur. I så fall måste man plocka bort alla dessa inlägg först och varför lägga ner energi på sånt? Så brukar det vara, hur just detta forum funkar vet jag inte.

Fast man behöver ju inte radera inläggen utan bara användaren, t.ex. genom att benämna honom/henne gäst/f.d. medlem eller likande.

Men som du skriver, forum ser ju inte likadana ut och jag vet inte heller hur detta forum funkar.
Betty
CITAT (Tezzla @ 04-10-2007, 12:56) *
Fast man behöver ju inte radera inläggen utan bara användaren, t.ex. genom att benämna honom/henne gäst/f.d. medlem eller likande.

Det har hänt en gång förrut här på Odla att en medlem blev av med sitt medlemskap och fick titeln gäst.
Och det har även hänt att medlemmar försvunnit ur medlemslistan, så inte är det omöjligt att bli raderad. Men det är som sagt upp till forumägarna - man kan inte radera sig själv.
niklaswik
Det beror lite på hur koden är skriven från början också det där. Om man gör ett helt forum på ett antal tusen rader kod innan man kommer på att folk kan försvinna så är det ett hemskt krångel att få det att fungera bra. Men bygger man in det i koden från början så ska det inte vara nåt större krångel.

Förmodligen har ingen räknat med att nån ska vilja ta bort sig själv från detta eminenta forum! tummenupp.gif
Berith
Ta bort sej från Odla kan man inte själv, men göra bort sej brukar inte vara nåt problem. crazy.gif

Om du bara vill byta namn så går ju det, bara be Ingemar så fixar han det. Men det kanske inte handlar om det...?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon