Jag har idag rensat bort massor med klockor, både blåa och vita. Har nog trott att det är knölklocka men nu när jag tittar på bilder ser inte mina riktigt ut så.
Klockorna är ganska spetsiga och det blir små knölar där klockorna suttit så jag brukar klippa ner dom direkt efter blomningen för att slippa fröspridning. Vad är det jag har?
Anna P
20-07-2003, 20:15
Jag tror att det är Storklocka (campanula glomerata superba) du har i din trädgård. Har själv vita som sprider sig "duktigt"!
Berith
20-07-2003, 20:28
Njaaeeeääää............ Inte om den ser ut som på bilden här - min ser ut som en stor blåklocka, blommorna sitter alltså under varandra och hänger som "klockor".
Anna P
20-07-2003, 20:41
Bilden visar Toppklocka, det latinska namnet är det jag skrev för Storklockan...
Berith
20-07-2003, 20:44
Hmmm.... Men om man följer länken kommer man ju till bilden.... Och där sägs den ju heta så!
Äsch! Min blomma finns nog egentligen inte.
catlin
20-07-2003, 21:22
Äru säker på att d verkligen inte ä knölklockan???
Här finns den överallt, de små bladen kommer upp bara man tittar åt ett annat håll
Berith
20-07-2003, 21:31
Neej är inte säker på det... Men den ser inte riktigt ut så här! Den här är så mycket skirare än vad mina är, mina är bara klumpiga och nästan fula....