|
Är det någon som testat G-mail ....i så fall vad tycker ni ? [attachment=8031:g_mail.gif] G-mail
vindspel
04-10-2007, 10:47
Min son säger att man ska akta sig för beta versioner, de är ju inte färdiga produkter
Eva-Helene
04-10-2007, 10:49
Jag har g-mail. Funkar alldeles utmärkt! Har hittills inte haft några som helst problem.
Se det inte bara som en mailfunktion (som är mycket bättre än andra publika maillösningar), med googlekontot kan man också ladda upp ett fotoalbum, använda kalenderfunktionen, använda anteckningsboken som är en mycket bra funktion, man bara markerar något på valfri sida och högerklickar så sparas det i anteckningsboen. Dessutom kan man lägga in egna punkter och göra en egen karta. Det finns också möjlighet att skriva dokument.
CITAT (vindspel @ 04-10-2007, 11:47)  Min son säger att man ska akta sig för beta versioner, de är ju inte färdiga produkter  Din son vet inte vad han pratar om, det är inte Beta-version längre. Jag har personligen haft gmail i några år sedan jag tröttnade på hotmails problem med skräpmail och minimalt med utrymme. Jag har aldrig varit med om något problem under alla år. Du får 3Gb vilket är det starkaste argumentet att byta, du behöver aldrig radera ett mail igen. Otroligt få SPAM. Det finns en inbyggd sökfunktion vilken är otroligt bra om man vill söka efter ett speciellt ord som man vet finns i något mail. Jag tycker ingen här ska tveka, skippa yahoo, hotmail och alla annan skräpmail, byt till Gmail nu!!! www.gmail.com
vindspel
04-10-2007, 12:16
CITAT (jaken @ 04-10-2007, 12:49)  Din son vet inte vad han pratar om, det är inte Beta-version längre.
Jag har personligen haft gmail i några år sedan jag tröttnade på hotmails problem med skräpmail och minimalt med utrymme. Jag har aldrig varit med om något problem under alla år.
Du får 3Gb vilket är det starkaste argumentet att byta, du behöver aldrig radera ett mail igen. Otroligt få SPAM. Det finns en inbyggd sökfunktion vilken är otroligt bra om man vill söka efter ett speciellt ord som man vet finns i något mail.
Jag tycker ingen här ska tveka, skippa yahoo, hotmail och alla annan skräpmail, byt till Gmail nu!!!
www.gmail.com Tyvärr så har jag rätt. Det är en beta version. Det står på deras hemsida. Det står dessutom "Vi testar en e-posttjänst som kallas Gmail, som är ett steg i Googles strävan att organisera världens information för att göra den tillgänglig och användbar överallt."
he he, fel av mig. Trodde Betaperioden var förbi.
Hur som helst även som Beta så slår denna alla andra med hästlängder.
Låt er inte avskräckas.
Jag har haft g-mail sedan de erbjöd tjänsten och jag har aldríg tidigare haft en mail som fungerat så friktionsfritt innan. Rekommenderas varmt!  Varför hamnar alla datorfrågor i småprat i stället för i den Datoravdelning som startades särskilt för detta, undrar jag däremot... Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 04-10-2007, 13:21)  Jag har haft g-mail sedan de erbjöd tjänsten och jag har aldríg tidigare haft en mail som fungerat så friktionsfritt innan. Rekommenderas varmt!  Varför hamnar alla datorfrågor i småprat i stället för i den Datoravdelning som startades särskilt för detta, undrar jag däremot... Mvh Fenja Jag kan bara svara för mig själv. Det verkar vara väldigt få som läser under Support. Man får mycket snabbare och fler svar i småprat.
Starfight
04-10-2007, 12:57
Jag har med Gmail och har haft den länge nu, skulle gissa på 1½ - 2år. Den har funkat utan några som helst problem helatiden och inga problem med spam alls faktiskt.
Sen tycker jag dom har ett litet smart program som heter Gmail Notifier som man kan installera, så ser man om man fått mail utan att logga in, man får en ikon i systemfältet (nere vid klockan) som visar det.
Rekomenderar absolut Gmail.
vindspel
04-10-2007, 13:14
Vill bara informera att googles övervakar allt man gör!!! Ett citat från en artikel som jag lägger länken till: "Gmail Klart är att alla som har ett Epost-konto hos Googles Gmail, och söker med hjälp av Google när de är inloggade får sina sökningar sparade och indexerade tillsammans med all eventuell information som finns i e-post och dokument. Google har fått kritik för att det inte tydligt framgår att de som skaffar konton på Gmail får personlig information sparad och kopplad till sin person." Länk till Metro
CITAT (vindspel @ 04-10-2007, 14:14)  Vill bara informera att googles övervakar allt man gör!!! Ett citat från en artikel som jag lägger länken till: "Gmail Klart är att alla som har ett Epost-konto hos Googles Gmail, och söker med hjälp av Google när de är inloggade får sina sökningar sparade och indexerade tillsammans med all eventuell information som finns i e-post och dokument. Google har fått kritik för att det inte tydligt framgår att de som skaffar konton på Gmail får personlig information sparad och kopplad till sin person." Länk till MetroJag tycker faktiskt det är helt ok att de indexerar mina mail. Hör och häpna så uppskattar jag faktiskt reklamen som då anpassas och ligger som diskret text på vänstersidan. Reklam om tex växtbutiker och andra saker som man faktiskt är intresserad av och jag brukar ofta klicka på dom. Reklam kan faktiskt vara bra. Beträffande att få sina sökningar kopplade till person så är det bara att låta bli att vara inloggad när man gör sina sökningar. Jag loggar bara in för att kolla mailen. Är du lika orolig över att få dina köpbeteenden registrerade när du betalar med betalkort som tex. VISA i mataffärer, butiker och biljetttjänster?
Sökhistorik går att stänga av, men det är onödigt krångligt. Och det är snarare historiken i ens egen dator som ställer till problem, i de fall problem ställs till.
GMail, och många andra, kallar sina produkter "beta" för att slippa ta ansvar. Det är iaf min uppfattning. Och det är helt ok. Att GMail _egentligen_ inte är beta-version tycker jag bevisas av exempelvis mängden reklam. Som dock är mycket lindrigare än exempelvis Yahoo eller andra stora epostleverantörer.
Så, GMail är bra, och enligt mina erfarenheter säkrare än yahoo och hotmail - för där har jag fått mail raderade, etc, även om det är länge sedan nu.
Jag vill inte få mitt köpbeteende registrerat, förresten, men det kanske är ämne för en ny tråd.
Inga från Närke
04-10-2007, 16:31
CITAT (Alba @ 04-10-2007, 13:25)  Jag kan bara svara för mig själv. Det verkar vara väldigt få som läser under Support. Man får mycket snabbare och fler svar i småprat. Angående denna tråd så är det ju inte en direkt datafråga utan en e-mailfråga, men det kan ju diskuteras vart frågan skall läggas. Det är inte i Support i alla fall utan i tråden Datafrågor i så fall som finns här: http://www.odla.nu/forums/index.php?showforum=31.
*Stintan*
04-10-2007, 18:35
Jag håller med Alba. Inte många går ner o kollar under "Forumteknik" och svarar på varken datafrågor eller fotofrågor. Därför är det bättre att ställa sina frågor här i småprat där man kan få lite gehör. Jag fattar inte att några ens ids ifrågasätta detta. Lite OT f´låt.
Irene_L
04-10-2007, 18:57
CITAT (Stintan43 @ 04-10-2007, 19:35)  Jag håller med Alba. Inte många går ner o kollar under "Forumteknik" och svarar på varken datafrågor eller fotofrågor. Därför är det bättre att ställa sina frågor här i småprat där man kan få lite gehör. Jag fattar inte att några ens ids ifrågasätta detta. Lite OT f´låt.  Jag tycker precis som du.
CITAT (Stintan43 @ 04-10-2007, 19:35)  Jag håller med Alba. Inte många går ner o kollar under "Forumteknik" och svarar på varken datafrågor eller fotofrågor. Därför är det bättre att ställa sina frågor här i småprat där man kan få lite gehör. Jag fattar inte att några ens ids ifrågasätta detta. Lite OT f´låt.  Jag undrar för att avdelningen kom till på önskemål av användarna själva! Gapa över mycket eller... Jag fattar inte ens att du orkar kommentera som du gör. Mvh Fenja
Lilla Birka
14-10-2007, 19:04
Bara som en upplysning: i septembernumret av Pc för alla hade man testat ett antal gratis e-post-program och där vann GMail klart . Sedan må ju var och en göra sin egen bedömning, var och en har ju sin åsikt om vad som är viktigt för dem.
ingrid fuxwall
14-10-2007, 19:09
Om man som jag - klickar på senaste inlägg kommer allt upp sedan man var inne senast (oavsett var det är placerat) och det tar inte så lång tid att gå igenom de fyra fem sidor som det hinner bli om man går in en gång per dygn, som jag gör. Allt är ju inte av intresse för alla.
ingrid
Lilla Birka
14-10-2007, 19:33
????????????????????????????????
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-10-2007, 20:09)  Om man som jag - klickar på senaste inlägg kommer allt upp sedan man var inne senast (oavsett var det är placerat) och det tar inte så lång tid att gå igenom de fyra fem sidor som det hinner bli om man går in en gång per dygn, som jag gör. Allt är ju inte av intresse för alla.
ingrid Jag tror Ingrids inlägg kom i fel tråd.
Jag tror att det var svar på "diskussionen" om var frågan hör hemma. Nån skrev ju att det inte var så stor aktivitet på teknikfrågorna. Jag skriver sällan där men jag läser det mesta, och försöker lära mej desto mer.  Och neeej, jag känner inte till G-mail och har inga åsikter om det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|