|
vindspel
04-10-2007, 10:54
Kanelbullens dag, en anledning att synda till kaffet  Men vem kommer på dessa dagar. Ska bagarna få en anledning att sälja mer i dag Skall ni äta en kanelbulle måntro... Min mor kom hit med kanelbullar så jag får i alla fall äta en.
Åh, tänk om jag hade tagit mig i kragen och bakat tidigare... Nåja, det finns väl å köpa på affärn åxå
Bakade förra veckan så nu kan vi fira med en extra bulle i dag. Jag älskar kanelbullar.
Monica M zon 4
04-10-2007, 11:34
Våra båda chefer fixade kanelbullar till förmiddagsfikat!  Den ena av dem är ett riktigt kakmonster så han fixar ofta fika.
ninnisky
04-10-2007, 11:58
Gillar inte kanelbullar - eller bullar alls! Ostmacka på färskt vitt bröd (gärna toppat med gorgonzola) MUMS
Starfight
04-10-2007, 12:43
Klart man har ätit kanelbullar idag, 3st hittills har det blivit. Blir nog ett par stycken till ikväll på jobbet
Skulle överraska på jobbet idag... ...åkte till konditoriet men där var bullarna fast i ugnen...de hade nämligen strömavbrott...stackarna...så där blev det inga bullar köpta... ...stack iväg på Kvantum och där sålde de 4 st för 20:- så då blev det 8 st...för jag visste ju inte hur många som skulle jobba idag...det kan vara alltifrån chefen och jag bara till totalt 8 st... ...när jag kom till jobbet så var det bara chefen och jag...å han vart överlycklig... ...han hade inte en aning om att det var kanelbullens dag...han trodde jag skämtade först men det var ju inget skämt...sen vart det ju en hel drös bullar hem också...så vi ska mysa med en massa bullar och dricka kaffe...
Gissa om jag har en överlycklig son just nu! Han sitter i soffan och äter bulle till mellis och tittar på TV
Sailor Pluto
04-10-2007, 13:38
Jag ska garanterat äta en kanelbulle eller två (fast förmodligen blir det minst tre ). Kanelbullar är alldeles för goda!
Felicia
04-10-2007, 13:42
Men åh vad jag blir läskad. Har nyss bryggt kaffe och tänkte vara nyttig och äta en avocado till men nu blev det svårt.. Kanske jag måste gå en sväng förbi frysen och kolla bull-påsen
Jag dissar "Kanelbullens dag", tycker inte att kanelbullar är nåt kul alls... Det blev en chokladboll till eftermiddagskaffet i stället.
Åsa, mälardalen zon 2
04-10-2007, 14:07
Det är många dagar att fira denna vecka.
Måndag var det ju både internationella barndagen och internationella dagen för äldre + vegetariska världsdagen (Ja jag firade genom att bara äta vegetariskt denna dag.).
Idag är det inte bara kanelbullens dag utan även djurens dag (så glöm inte ge husdjuren en extra klapp eller godbit).
Och imorgon fredag är det internationella dagen för lärare.
Två möten på jobbet i dag - båda med ENORMA kanelbullar. Man kan ju säga nej, men man kan också som jag få en överdos.
Eklo
Hur många såna där "dagar" finns det egentligen? Tycker det verkar finnas dagar för allting numera...allt för att handlarna ska tjäna pengar förstås.
Eva i Skåne
04-10-2007, 16:16
Idag köpte jag kanelbullar i konditoriet som vi ska ha till kvällsfikat. För några år sedan skulle jag aldrig drömt om att köpa färdiga utan hade käckt bakat en laddning, men idag har bekvämligheten tagit överhand. Det som slår mig är priset. 9,50/st i konditoriet. Det gör man ju nästan en hel sats för  Vi ska inte ha hela konditoriet till kvällsteet. Jag såg genast så tokig texten blev, men ni kan väl få ha roligt åt det om ni vill.
Sailor Pluto
04-10-2007, 18:57
CITAT (Magdis @ 04-10-2007, 16:51)  Hur många såna där "dagar" finns det egentligen? Tycker det verkar finnas dagar för allting numera...allt för att handlarna ska tjäna pengar förstås.  Håller med ! Tycker att det känns trist att man ska behöva tänka så så fort det kommer någon speciell "dag", men det är ju ofta ganska tydligt vad som förväntas av en... . Se bara vad som händer med affärerna när det börjar närma sej jul t.ex.
Gudrun i Göteborg
04-10-2007, 19:37
Jovisst är det manipulation vi är utsatta för. Från olika håll. Men kanelbullar e gött
Trädgårdsflanören
04-10-2007, 21:08
Ett konditori inne i Halmstad hade redan förra veckan beställningsblanketter för kanelbullar till Kanelbullensdag Torsdagen den 4 oktober (idag). Fick faktiskt eftermiddagskaffe m kanelbulle av frugan ute i solen på altanen.
Det har trillat ner en tre-fyra stycken här med idag äter kanelbullar alla dagar på året, men idag kan jag äta med gott samvete...samma med fetisdagen... gottgottigottgott
Fikabröd öht tillhör inte min meny.. men när vi idag köpte "lördagsgodis" = fruktpåsar till barnbarnen då slank det med kanelbullapåse också.
Jag har för mig att "hembakningssällskapet" (eller nåt liknande) startade "kanelbullens dag" för ca 10 år sedan för att slå ett slag för det folkliga och goda
Trädgårdsflanören
04-10-2007, 22:36
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article929318.ab1999 fyllde Hembakningsrådet 40 år och det firade dem genom att instifta Kanelbullens dag.
Tack, så var det ja  Att kommersiella aktörer hakar på är väl inte så konstigt, men den här dagen känns mindre kommersiell än många andra "dagar". Kanske beror på att jag ändå köper så många kanelbullar varje år att en extra inte märks för mig... Fick kanelbulle på jobbet idag. Innebar att jag arbetade bättre, samt blev gladare. Se där, vad lite välvilja från arbetsköparna kan muta fram
Gudrun i Göteborg
04-10-2007, 23:02
CITAT Fikabröd öht tillhör inte min meny.. men när vi idag köpte "lördagsgodis" = fruktpåsar till barnbarnen då slank det med kanelbullapåse också. Hum, Netha.... Lördagsgodis på en torsdag. Fruktpåsar med kanelbulle
Biggan_
04-10-2007, 23:07
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 05-10-2007, 00:02)  Hum, Netha.... Lördagsgodis på en torsdag. Fruktpåsar med kanelbulle  Sådant "lördagsgodis" är väl "lagligt" även på torsdagen!
det var faktiskt djurens interntionella dag igår också, men hela sverige satt väl bara och proppade i sig bullar , fy fan alltså..
Blomstertanten
05-10-2007, 07:42
CITAT (k_arro @ 05-10-2007, 08:32)  det var faktiskt djurens interntionella dag igår också, men hela sverige satt väl bara och proppade i sig bullar , fy fan alltså..  Jag åt inte en enda bulle i går ! Däremot fick Bonny lite extra gott i går  Fast hon inte borde ! Hon är nämligen satt på bantningskur , för alla tror att hon ska få minst 10 små kattungar
CITAT (Blomstertanten @ 05-10-2007, 08:42)  Jag åt inte en enda bulle i går ! Däremot fick Bonny lite extra gott i går  Fast hon inte borde ! Hon är nämligen satt på bantningskur , för alla tror att hon ska få minst 10 små kattungar  det var duktigt. Här i Nora var det ta mej fan nästan bilköer för att alla var så desperata efter bullar. haha, nä inte är hon smal.. Hon har varit med om för många internationella-djur/kanelbullsdagar
CITAT (k_arro @ 05-10-2007, 08:32)  det var faktiskt djurens interntionella dag igår också, men hela sverige satt väl bara och proppade i sig bullar , fy fan alltså..  Jag var på stallet igår åxå. Och jag klappade om pållarna lite extra
vindspel
05-10-2007, 10:27
CITAT (k_arro @ 05-10-2007, 08:32)  det var faktiskt djurens interntionella dag igår också, men hela sverige satt väl bara och proppade i sig bullar , fy fan alltså..  Djurens dag är varje dag för mig. Mina fåglar får extra fröstänger med diverse godsaker äpple mm. Jag har två skator som nästan flyttat in på min plätt så de får mat och sen tog jag en runda till dammen där jag bor och matade änderna ? ett antal unga fiskmåsar fick också. Där fanns en vadarfågel där med jätte gröna ben, undra vad det var för fågel  svart för övrigt och rött näbb
CITAT (vindspel @ 05-10-2007, 11:27)  Djurens dag är varje dag för mig. Mina fåglar får extra fröstänger med diverse godsaker äpple mm. Jag har två skator som nästan flyttat in på min plätt så de får mat och sen tog jag en runda till dammen där jag bor och matade änderna ? ett antal unga fiskmåsar fick också. Där fanns en vadarfågel där med jätte gröna ben, undra vad det var för fågel  svart för övrigt och rött näbb hehe.. en som är värd kanelbullar på kanelbullsdagen då  hm, ja den fågeln får du kolla upp. kanske nåt som har rymt från zoo
vindspel
05-10-2007, 11:00
CITAT (k_arro @ 05-10-2007, 11:32)  hehe.. en som är värd kanelbullar på kanelbullsdagen då  hm, ja den fågeln får du kolla upp. kanske nåt som har rymt från zoo  Nu har jag hittat vad det är för fågel. En rörhöna. Vill ni se hu en sådan ser ut så kan ni gå in på länken som jag bifogar. rörhöna
CITAT (vindspel @ 05-10-2007, 12:00)  Nu har jag hittat vad det är för fågel. En rörhöna. Vill ni se hu en sådan ser ut så kan ni gå in på länken som jag bifogar. rörhönaFin den var.
CITAT (Biggan_ @ 05-10-2007, 00:07)  Sådant "lördagsgodis" är väl "lagligt" även på torsdagen!  Varje dag skulle jag vilja säga. Anledning till att det blev torsdag denna vecka, var att vi for å handlade då... oftast gör vi det på fred och vi har valt att kalla det lördagsgodis bara för att småttingarna ska lära sig att "godis" inte bara är sega gubbar, tablettaskar osv De är alla riktiga storkonsumenter av frukt i alla former.
zaaritha
05-10-2007, 20:18
Är väl sällsynt, gillar inte kanelbullar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|