Full version: Vad blommar hos er?
LindaLunda
Vad blommar fortfarande hos er?
rose.gif
Lite av det som blommar hos mig....

Och dahliorna blommar......

Linda
Lena i Torslanda
Faktiskt en hel del:
rosor, dahlior, violer, astilbe, rhododendron(!), silveraxen (äntligen), lejongap, sköldpaddsörten, sedum av olika slag, blodfingerörten, solbrud, jätteverbena, hosta (ovanligt sen), frilandsfuchsian, massor av astrar + lite till.
Visst är det härligt att kunna njuta fortfarande.
Alexander-VG-zon3
kanna,fuchsia,pelargoner,hibiskus,malva,sommarmalva,vaxblomma,dahlior,kryddor,öl
andstok,rosor,frilands cyklamen,humleblomster,blåklocka,dipladenia,nerium,ampellilja,oxalis,gardenia,ga
ura,sedum,jätteverbena,hebe,änglatrumpet,petunior,flitiga lisa,luktärt,primula,pense m.f här är lite av allt som blommar ute hos mig
Irene_L
Här några bilder av en del blommor som blommar nu:

[attachment=8034:astrar.JPG][attachment=8035:sommaraster_rosa.JPG]
Sommarastrar i olika färger.

[attachment=8036:Praire_Sun.JPG]
En Rubeckia "Praire Sun".Den har precis börjat blomma.

[attachment=8037:oktoberblomning.JPG]
Vid altanen blommar röd vallmo och sommarmalva. Vallmon har blommat hela sommaren.

[attachment=8038:praktvädd.JPG]
Praktvädd. Ett ettåring som precis har börjat blomma
Tosan
Mauretanska malvan blommar än. Likadant en av rosorna, Europeana. Peace är jättenära att slå ut, hoppas den orkar. Några petunior, nån nejlika, prins gustafs öga, jordgubbarna och violen står sig än.
MariaS
Pense, primulorna, rosor, alla timjan och myntor, kinesiska gräslöken(medvetet, vill ha frö), två påskliljor?!, Änglar, pellisar och garderobsblomman!
renate
Jag upptäckte att det blommar ganskar mycket här hos mig,orkade inte räknar alla blommor.Några rosor,pnseerna har blommat sedan i våras,tagetes har inte gett upp än.några dalior,karpaterklocka har börjat om igen,murklockan i stenpartiet och den lilla irisen blommar igen.Höstgentianor,strålrudbeckiorna,men de röda sjungar sista versen,men höstnemonera blommar.Höstastrarna har börjat blommar med.De blommor som står på altanen räknade jag inte med.
Fotade lite med bilderna blev suddiga och jag slängde de.Ta några ur mitt höstalbum.

Liten iris i stenpartiet

Knopp på prickig julros 2 okt

Vita höstgentianor 2 okt

Höstgentianor 2 okt

Höstanemoner 2 okt
ingrid fuxwall
Här blommar det mesta - helt fantastiskt att det gör det den 4:e oktober! och att vi inte haft frost, att både tomater, bönor, sallad och squach fortsätter växa, så som solrosorna gör
Sollan
Upptäckte nyss att jordgubbsplantorna blommar...
HelenN
Rudbeckia, Aster, Kärleksöt, Röd Solbrud, Viol, Kokardblomster, Röd nejlikrot, Vitpytta, Näva, Riddarsporre, Sköldpaddört.....är väl en del som blommar hos mig. tummenupp.gif

ingrid fuxwall
Sporrad av denna fråga gick jag ut och tog kort och blev helt förbluffad över att det finns så mycket som blommer
zaaritha
Rosor, astrar, blåklockor, bellis, två sorters rudbeckia, kryddväxter, mm.
ingrid fuxwall
Tog med mig kameran och började fotografera i går kväll och slutade räkna när jag kom till 40!!!

Men dagens vilda bukett var lite extra; Rödklöver, blåklocka och vitsippa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon