|
LindaLunda
04-10-2007, 15:23
Lena i Torslanda
04-10-2007, 15:28
Faktiskt en hel del: rosor, dahlior, violer, astilbe, rhododendron(!), silveraxen (äntligen), lejongap, sköldpaddsörten, sedum av olika slag, blodfingerörten, solbrud, jätteverbena, hosta (ovanligt sen), frilandsfuchsian, massor av astrar + lite till. Visst är det härligt att kunna njuta fortfarande.
Alexander-VG-zon3
04-10-2007, 15:44
kanna,fuchsia,pelargoner,hibiskus,malva,sommarmalva,vaxblomma,dahlior,kryddor,öl andstok,rosor,frilands cyklamen,humleblomster,blåklocka,dipladenia,nerium,ampellilja,oxalis,gardenia,ga ura,sedum,jätteverbena,hebe,änglatrumpet,petunior,flitiga lisa,luktärt,primula,pense m.f här är lite av allt som blommar ute hos mig
Irene_L
04-10-2007, 15:57
Här några bilder av en del blommor som blommar nu:
[attachment=8034:astrar.JPG][attachment=8035:sommaraster_rosa.JPG] Sommarastrar i olika färger.
[attachment=8036:Praire_Sun.JPG] En Rubeckia "Praire Sun".Den har precis börjat blomma.
[attachment=8037:oktoberblomning.JPG] Vid altanen blommar röd vallmo och sommarmalva. Vallmon har blommat hela sommaren.
[attachment=8038:praktvädd.JPG] Praktvädd. Ett ettåring som precis har börjat blomma
Mauretanska malvan blommar än. Likadant en av rosorna, Europeana. Peace är jättenära att slå ut, hoppas den orkar. Några petunior, nån nejlika, prins gustafs öga, jordgubbarna och violen står sig än.
Pense, primulorna, rosor, alla timjan och myntor, kinesiska gräslöken(medvetet, vill ha frö), två påskliljor?!, Änglar, pellisar och garderobsblomman!
ingrid fuxwall
04-10-2007, 21:26
Här blommar det mesta - helt fantastiskt att det gör det den 4:e oktober! och att vi inte haft frost, att både tomater, bönor, sallad och squach fortsätter växa, så som solrosorna gör
Upptäckte nyss att jordgubbsplantorna blommar...
Rudbeckia, Aster, Kärleksöt, Röd Solbrud, Viol, Kokardblomster, Röd nejlikrot, Vitpytta, Näva, Riddarsporre, Sköldpaddört.....är väl en del som blommar hos mig.
ingrid fuxwall
05-10-2007, 18:51
Sporrad av denna fråga gick jag ut och tog kort och blev helt förbluffad över att det finns så mycket som blommer
zaaritha
05-10-2007, 22:26
Rosor, astrar, blåklockor, bellis, två sorters rudbeckia, kryddväxter, mm.
ingrid fuxwall
06-10-2007, 20:20
Tog med mig kameran och började fotografera i går kväll och slutade räkna när jag kom till 40!!!
Men dagens vilda bukett var lite extra; Rödklöver, blåklocka och vitsippa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|