Full version: Vad göra ?
Pernilla & Lars
Hur kommer detta nu att bli confused.gif

Jag slant med fingrarna och råkade köpa en Amber Queen, för jag tyckte att den var så vacker.

Såg framför mig hur fin den skulle vara tillsammans med min Brunette samt min Ghislaine de Feligonde rolleyes.gif
Men på de rosbilder jag har sett på Feligonde så är den rosa och inte aprikos, gul, vit som jag trodde ......... vad göra fear.gif

smiley_small_hug.gif
Kajsa
Det blir jättefint ihop, här lite bilder, ljuvliga toner.

Ghislaine de Feligonde och Amber Queen

Ghislaine de Feligonde, som har dessa färger men även vitt/rosa i olika stadier.
aprikosgul i början och sedan alltmer vit, lite svag rosa ton

Amber Queen kan bli buskig om det blir en snäll snövinter, annars fryser den ner.
Pernilla & Lars
Ohhh vad glad jag blir när jag ser dina bilder Kajsa wub.gif , det lönar sig alltså att vara spontan i bland (eller för det mesta) innocent.gif

smiley_small_hug.gif
kerstin z5-6
Det blir huur snyggt som helst smile.gif
Tosan
Men, alltså... Kan verkligen växter bli fel färgmässigt? Eller är det bara jag som har dålig smak som vill ha så många färger som möjligt i samma rabatt?
AnnammA
Ghislainen är mera aprikos än rosa, så det blir nog en jättefin kombination!

Ghislain3.JPG

Ghisl m gräsh.JPG

Hälsn

AnnA

kerstin z5-6
Det beror på Tosan -själv är jag lite färgfobist...jag har svårt för vissa kombinationer ,men kan tycka det är fint hos andra för det smile.gif

Ton i ton som dessa tre blir jättevackert
renate
CITAT (Tosan @ 04-10-2007, 21:22) *
Men, alltså... Kan verkligen växter bli fel färgmässigt? Eller är det bara jag som har dålig smak som vill ha så många färger som möjligt i samma rabatt?

Nja det beror på,jag är inte så förtjust i rosor som går mot orange, gul däremot går bra de växer tillsamans med Rose de Rescht och Jaques Cartier.Jag tycker var ock en kan blandar sina färger som man tycker om,så gillar du en massa färger tillsammans varför inte? det är din trädgård och du har säkert ingen dålig smak.
Tosan
Ja, jag vill ju att varje växt ska synas. Har man tex bara röda så försvinner de och smälter in i varann.
Sen finns det säkert kombinationer som verkligen blir gräsliga åxå, och en del färger gillar man helt enkelt inte. Tex vill jag inte gärna ha gula och oreanga blommor i rabatterna, så länge det inte är rosor, för då blir det en helt annan sak.
Gula blommor växer ju överallt annars så...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon