Mariann
05-10-2007, 07:36
Tänker mixa i ena änden av en stooor rabatt Crown princess Margareta, Pat Austin, Lady Hamilton och Ghisaine De Feligonde med Cardinal De Richelieu, Tuscany och en liten Gärtnerfreunde. Föralldel blir färg sprakandet bara under juli men so what. Allt är ju inte för evigt man kan ju alltid också flytta om.....
kerstin z5-6
05-10-2007, 08:13
Åh -den rabatten vill jag se på bild när den blommar!:)
Mariann
05-10-2007, 08:37
Ska bli (hoppas jag)! Skröt ju här nyssens om att mina cd´s håller odjuren väck... får hoppas de fortsätter med det annars
Lisbeth zon2
05-10-2007, 09:45
CITAT (Mariann @ 05-10-2007, 08:36)

Allt är ju inte för evigt man kan ju alltid också flytta om.....
Låter härligt, du kan väl plantera innan du börjar flytta..
Det låter färgspråkande,det vill vi ser bilder av nästa sommaren.Då kanske ändrar jag mig med,för jag har lite svårt för orange rosor.
Mina rådjur bryr sig minsann inte om några cd skivor som jag har placerat ut bland rosorna.
Mariann
05-10-2007, 10:30
Jodå, planterat blir det och det blir iaf 1 säsong innan jag flyttar runt (flytt blir ju det bara om det riktigt skär sig)...
Bilder utlovas
Om "mina" rå(o)djur skiter i cd´na ska jag mörda dom...
CITAT (Mariann @ 05-10-2007, 11:30)

Jodå, planterat blir det och det blir iaf 1 säsong innan jag flyttar runt (flytt blir ju det bara om det riktigt skär sig)...
Bilder utlovas
Om "mina" rå(o)djur skiter i cd´na ska jag mörda dom...

hahaha då hade jag haft många stekar i frysen,men jag ser de ja aldrig,och om så skjuter jag bara med kameran och det dör de inte av.
AnnammA
07-10-2007, 21:44
Tänk på att Ghislain de Féligonde kan bli både hög och bred - min är över 2 meter nu...(Men den är planterad i lugnt läge bakom ett plank...)
Annars är det roligt att experimentera!
Och att flytta rosor, tja, det är vanligt i min värld, iallafall. Ser en ros ut att inte trivas på ett visst ställe blir det evekuering ev först till kruka för lite hospice och senare till annan bättre(?) plats.
Hälsn
AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.