Full version: Äntligen!
renate
Oj vad glad jag blev när jag äntligen fick svar från Rosenposten.Jag mailade Knut igen om min fellevreade ros,idag svarade han och jag får min ros,jippi.Hoppas bara hon kommer innan fredag den12/10 för då ska jag reser bort en vecka.
Kajsa
Kul renate, den är ljuvlig, har klarat två vintrar hos mig, dock mot en södervägg och lite extra kupning på hösten.

Jaqueline du Pré, söta ögonfransar.
Har grävt ner en massa rosor idag från Rosenposten, så fina ex. dom har.
AnnammA
Min Jacqueline de Pré fick bo i kruka i sommar, för hon såg lite tanig ut, men nu har hon fått en ny plats i rabatten, kanske lite lugnare än förra... Vi får se...

Hälsn

AnnA
Kajsa
Och aldrig behöver du fjäska något extra med täckning på höstarna i Skåne, så avundsjuk Anna, Jacqueline rosen kommer bli som en tät buske hos dig biggrin.gif tänk en hel rabatt med den.
noranettan
Grattis Renate. JdP är bara för underbar. En av mina (tur jag hade två!) har blivit sorkföda nu i höst. Jag köpte några liljor i blom häromdagen som jag tänkte gräva ner i en av de rabatter jag har JdP i. SUCK! Både Jaqueline och en remontant General Jaquiemont (stvn!) som satt där var helt avgnagda strax under ford. Jag blir så trött på sork! Blä! JdP hade några små rottrådar på de lägsta grenarna, så kanske kanske....Jag gläds med dig i alla fall. tummenupp.gif Anette
AnnammA
CITAT (Kajsa @ 06-10-2007, 12:11) *
Och aldrig behöver du fjäska något extra med täckning på höstarna i Skåne, så avundsjuk Anna, Jacqueline rosen kommer bli som en tät buske hos dig biggrin.gif tänk en hel rabatt med den.

Nja...Jag kupar(och ev täcker med granris vid behov) faktiskt kring rosorna, fastän jag bor i Skåne. Vädret kan vara väldigt skiftande, och blåst och barfrost är inte heller så kul för rosorna...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon