catmilla
Har precis blivit med hus och tillhörande trädgård *hurra*
Min fråga är om man kan ha en rabatt intill husgrunden? Vi har torpargrund så den är ju luftig i sig, men jag "har hört" att man inte ska vattna nära husgrunden eftersom det kan bli vattenskador?
Hjälp?
KURT
Problemet är nog snarare det omvända, d v s dt är oftast alltför torrt intill husgrunden. Det vatten man tillför med vattning är ändå mycket lite jämfört med regn.
catmilla
Låter ju bra. Då gräver jag i vår då !
Tack frö ditt svar.
Wetter
Hej!!
Det är ingen fara. Men det är oftast tott där för blommor. Annars så kan du lägga en fiber duk som gräs stopp någon fin dia kår sten över fiber duken. I kanten kan du ha en bräda som gräns.
catmilla
Bra idé! Tack Wetter.
Bassam
Hej
Jag tycker mina kompisar har rät första du måste bra tillstånd mellan huset och växter och andra sak om du kan sätta vatten skydd som fiberducka eller markduck.
Lycka till
Svalu
CITAT (catmilla @ 05-10-2007, 16:31) *
Har precis blivit med hus och tillhörande trädgård *hurra*
Min fråga är om man kan ha en rabatt intill husgrunden? Vi har torpargrund så den är ju luftig i sig, men jag "har hört" att man inte ska vattna nära husgrunden eftersom det kan bli vattenskador?
Hjälp?

Inga problem-Du kommer inte orka vattna så mycket att det skulle orsaka en skada. Dessutom är det ju källarlös torpargrund.
Taksimsarna (Överskjutande tak) tar bort det mesta av vattnet som kommer från ovan. Och det är mängder jämför med vad du någonsin kommer vattna med.
/Svante i Säve
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon