|
Full version: AoT,s forum!
sqrulan
05-10-2007, 15:49
Jag vet ju att dom skulle göra om en massa,men vad länge det tar? Kommer ni in?
RibesRubusVitis
05-10-2007, 16:02
Ännu har inget hänt. Dom har hela veckan skjutit upp det till morgondagen. Sist jag var inne (nyss) stod det fortfarande fredag, så vi har sju timmar kvar. Förmodligen är det inte tidningens fel, utan datafirmans...
sqrulan
05-10-2007, 16:30
 Jag var inne där nu men det gick inte att logga in,synd!Man har ju blivit lite nyfiken på vad dom har pysslat med.
*Ulrica*
05-10-2007, 16:55
Jag ser sidan, forumet men kan inte skriva inlägg och det står att jag inte är inloggad.... trots detta så är jag med bland "medlemmar" och kan titta på min egen profil.... jag kan även se att en hel del andra skriver och svarar på inlägg... Jag har även försökt regga en ny användare men det hakar också upp sig....  väntat hela veckan juhe....
Krolliljan
05-10-2007, 17:04
Jag ser inte ens sidan.
kerstin z5-6
05-10-2007, 17:09
Ingen idee att försöka idag -ganska upp och ner där -svårt att logga in och läser ni-vilket man kan utan att logga in är forumet bakvänt" första inläggen i förra forum-start 2002- ligger först i alla avd just nu-dvs inlägg från 2002 ....lätt förvirrande ..
frustrerande...kan inte regga min gamla användare, Mallow...mina bilder ligger under mitt gamla användarnamn som inte alls var detsamma som min forumidentitet...vill absolut inte kalla mig "kossa" på forumet..  Det gick dock att registrera en ny användare som Tesa men jag kan inte skriva några inlägg....aaaarghh.....
Jättetrist tycket jag det verkar och öppnat på tok för tidigt. Det hänger sig, går sakta, man kan inte logga in och dessutom tycker jag layouten är mer än bedrövlig. Om jag öppnar ett inlägg får jag sen scrolla ner genom inläggen för att komma till det jag öppnat nyss. Och bakvänd ordning som sagt. Sen blir jag galen på att så fort jag väljer en avdelning kommer den gröna profilrutan med som markerad. Jag vill ju bara välja avdelning.
Nä, där finns det en del kvar att jobba med och jag hoppas det blir bättre än det ser ut för nu.
/Åsa
sqrulan
05-10-2007, 18:08
 Synd att det inte fixade sig före helgen. Jag kan gå in på min sida men inte logga in? Det var väl inte meningen att det skulle ta en hel vecka att fixa detta,det har nog strulat ordentligt för dom. CITAT (Krolliljan @ 05-10-2007, 18:04)  Jag ser inte ens sidan.  Jag fick söka på nätet,på nytt alltså.Hadde det på favoriterna men det går ej komma in där.
malin72
05-10-2007, 18:16
hittar inte ens mig som medlem men det står ju att man inte skulle kunna hitta alla ännu så jag får hoppas på att jag finns med senare
Det är först på måndag som alla medlemmar ska vara inregistrerade. De skriver detta i meddelandet och att de öppnat forumet så att vi kan bekanta oss med det. Så hav tålamod mina vänner......den som väntar på något gott...... CITAT (sqrulan @ 05-10-2007, 19:08)   Synd att det inte fixade sig före helgen. Jag kan gå in på min sida men inte logga in? Det var väl inte meningen att det skulle ta en hel vecka att fixa detta,det har nog strulat ordentligt för dom. Jag fick söka på nätet,på nytt alltså.Hadde det på favoriterna men det går ej komma in där. Jag har det också på favoriter och gick in den vägen utan problem. Prova göra en ny favorit så går det säkert bra.
*Ulrica*
05-10-2007, 18:33
CITAT (kerstin z5-6 @ 05-10-2007, 18:09)  och läser ni-vilket man kan utan att logga in är forumet bakvänt" första inläggen i förra forum-start 2002- ligger först i alla avd just nu-dvs inlägg från 2002 Aha! Det var därför som det såg ut som folk hade gjort inlägg och att alla verkade så väldigt nöjda!  Jag kollade inte datumen... Får vänta tills på måndag då... CITAT (Alba @ 05-10-2007, 19:21)  De skriver detta i meddelandet och att de öppnat forumet så att vi kan bekanta oss med det. Vilket meddelande?
malin72
05-10-2007, 18:40
Monica M zon 4
05-10-2007, 19:19
Jag kan heller inte logga in. Och allt verkar superrörigt just nu. Hoppas det löser sig till nästa vecka.
Jag hittar mig själv, men när jag ska försöka aktivera så händer inget utom att lösenordet försvinner...
RibesRubusVitis
05-10-2007, 19:43
Jag hamnar i augusti 2000 på deras trädgårdsforum, och i ”Smått och gott” är det 2002. Hela menyn i vänsterspalten ligger utanför bild hur jag än flyttar mig. Detta gäller i Mozilla för Mac; byter jag tillbaka till gamla Explorer, syns vänstermenyn men till priset av att rubriker flyter fritt i luften här och var.
Anette på Boäng
05-10-2007, 19:44
Jag har samma problem. Användarnamn är de där omöjliga sifferkombinationerna man får när man anmäler sig, typ kh78517 eller så. Jag tror jag minns mitt nu, men det är tydligen fel för jag kommer inte in. Det är ju nästan 10 år sedan, herregud! Jag får väl tåla mig. Försöker jag anmäla mig som ny användare så talar den om för mig att min mailadress är upptagen (av nån som heter Anette på Boäng om jag minns rätt  så det funkar inte heller. Anmälde mig under annan mailadress istället, men då hamn ar jag på en sida om internt serverfel............hjälp!
Helen i Piteå Zon 5
05-10-2007, 19:52
Ja, vad säger man?  Hoppas det blir bättre!
ingrid fuxwall
05-10-2007, 20:03
Lite konstigt är det allt att sitta på ett helt annat forum och läsa om ett annat - inget jag är van vid från hundvälden. Menar att där är det förbjudet att prata om andra forum.
ingrid
CITAT (Anette på Boäng @ 05-10-2007, 20:44)  Jag har samma problem. Användarnamn är de där omöjliga sifferkombinationerna man får när man anmäler sig, typ kh78517 eller så. Jag tror jag minns mitt nu, men det är tydligen fel för jag kommer inte in. Det är ju nästan 10 år sedan, herregud! Jag får väl tåla mig. Försöker jag anmäla mig som ny användare så talar den om för mig att min mailadress är upptagen (av nån som heter Anette på Boäng om jag minns rätt  så det funkar inte heller. Anmälde mig under annan mailadress istället, men då hamn ar jag på en sida om internt serverfel............hjälp! Jag valde ju mitt användarnamn direkt när jag regade mig, å det är ju inte så länge sen heller. Ska kolla mejlen, men kan inte minnas att jag fick nån kod öht
Blomstertanten
05-10-2007, 20:47
CITAT (ingrid fuxwall @ 05-10-2007, 21:03)  Lite konstigt är det allt att sitta på ett helt annat forum och läsa om ett annat - inget jag är van vid från hundvälden. Menar att där är det förbjudet att prata om andra forum.
ingrid Spelar det inte in vad man säger och hur man pratar om andra form ? Att man inte ska snacka skit om andra forum är självklart ! Men här är det ju väldigt många som är med på båda , så jag förstår faktiskt inte problemet
*Ulrica*
06-10-2007, 08:54
Nu har det kommit upp lite info på AoT. Så här står det: "Arbete pågår
Vi arbetar fortfarande med att få i gång inloggningsuppgifterna för gamla användare. Därför har vi valt att ändå öppna upp vår nya hemsida och alla forumdelar för er som vill komma in och titta hur era hemsidor, fotoalbum mm ser ut på den nya sidan.
Alla era gamla foton och inlägg i forum finns kvar. Roslistor och trädgårdslistor finns även på den nya hemsidan, men dessa kommer inte vara fullt tillgängliga förrän på måndag.
Ni med gamla profiler ska kunna logga in i början av veckan, nya medlemmar kommer även då vara välkomna att registrera i vår nya Trädgårdsklubb.
För att leta upp er egen eller andras profiler så kan ni klicka på länken nedan.
Skulle du inte hitta din egen profil så behöver du inte vara orolig, inga profiler har försvunnit under vår konvertering till den nya siten. De enstaka profiler som inte syns i dag kommer synas i början av nästa vecka när ni kan logga in igen."Det gäller att hålla ut tills på måndag eller tisdag alltså. Visst är det spännande! Och jag använder inte Odla som reserv... jag är på båda forumen och uppskattar dem på olika sätt.
sqrulan
06-10-2007, 17:19
Jag använder mej också av båda forumen och tycker att det är helt okej att prata om dom,inget att "smussla" med. Men oj vad dom verkar ha ändrat på AoT nu,jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag är ju en typisk vane människa så det blir nog konstigt i början.
Christer i Falköping
06-10-2007, 17:34
Så fort jag går in på AoT:s nya sida får jag upp en skylt att Internet Explorer stött på problem och måste stängas??! Är det bara jag som drabbas så? Christer.
kerstin z5-6
06-10-2007, 17:49
Det där behöver ni inte bekymra er om -anv namn osv INGEN kan logga in just nu -se hemsidan .. O anv namnet är det som står på -AOTs din sida din blogg ditt fotoalbum ..tror jag -inte nån kombo .. ALLA har problem ..jag har tex bara tre bokstäver i lösenord + mellanslag i min användare-dde lär få lösa en del via mail osv , senare Här är en tillfällig forumingång dit alla kan skriva så länge  Tråden är en kilometer lång ...fniss . och det behövs kod som när man kommenterar i bloggar -ni ser när ni är där .. men det är alltså bara tills vi kommer in på riktigt:) HÄRChister -många hade det problemet i går .. tror det är tillfälligt
Christer i Falköping
07-10-2007, 07:30
Skickade felrappoert till Microsoft. Det visade sig att man behöver en uppdatering av Windows för att slippa det felet, så jag laddar ned den just nu. Var visst något nytt man behövde till vissa sidor. Det löser sig alltså om man skickar en felrapport till dem, så hänvisas men till en problemlösningssida där man får hjälp. Nu gäller det bara att det fungerar också :-) Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|