|
CITAT (sqrulan @ 16-11-2007, 21:48)  Mattias eller Amanda ut i kväll.  Den sistnämnda, tack!
Daniel och Amanda är ju helt klart bäst! Mattias och Andreas skulle ha åkt hem före Christoffer.
Trodde ju att Andreas skulle hem ikväll... men shit samma... Mattias var åkså hemfärdsmogen
Jag börjar faktiskt tro att folk röstar på Andreas p.g.a. att de tycker lite synd om honom eller nåt. Visst, han sjunger bra, men han sjunger likadant alltid och värst kul är han ju inte på scen, han ser mest rädd ut...
Jag fattar inte varför Andreas är kvar i tävlingen!! OK, han har en bra röst, men sen är det inget mer. Han skulle passa i ett dansband. Mattias är en fantastisk sångare, men lite tråkig. Dock tycker jag Andreas är ännu tråkigare så jag tycker han skulle ha åkt ut ikväll.
CITAT (Magdis @ 16-11-2007, 23:00)  Jag fattar inte varför Andreas är kvar i tävlingen!! OK, han har en bra röst, men sen är det inget mer. Han skulle passa i ett dansband. Mattias är en fantastisk sångare, men lite tråkig. Dock tycker jag Andreas är ännu tråkigare så jag tycker han skulle ha åkt ut ikväll. Instämmer med det där med dansband. Dock tycker jag inte Mattias är tråkig alls, men han är inte bred, vilket man nog måste vara i den här tävlingen. Han är en typisk pop och soulsångare på samma sätt som christoffer är så utpräglat soul... Andreas är... Nä, jag vet inte. Han bara sjunger och ser rädd ut
CITAT (Tezzla @ 16-11-2007, 23:19)  Instämmer med det där med dansband. Dock tycker jag inte Mattias är tråkig alls, men han är inte bred, vilket man nog måste vara i den här tävlingen. Han är en typisk pop och soulsångare på samma sätt som christoffer är så utpräglat soul... Andreas är... Nä, jag vet inte. Han bara sjunger och ser rädd ut  Ja egentligen är det det jag menar också när jag skriver tråkig. Han är liksom inte något man hajjar till för. Han skulle nog passa fint i ett sånt där pojkband som består av en massa söta gossar. De brukar ju vara duktiga på att sjunga men det finns hur många som helst av dem...typ. Tråkig som person tycker inte jag heller alls att han är. Åååh, tänk om Christoffer hade fått vara med och sjunga gospel!! Han hade säkert valt en riktig gospellåt. Det hade garanterat blivit gåshudsvarning.
kickibj
17-11-2007, 13:48
Jag hoppas på Amanda och Daniel i Globen. Kan inte bestämma mig för vem av dem som jag vill ska vinna då de är fullfjädrade artister båda två redan nu.
Ikväll är det dags igen! En "jornalist" på Aftonbladet (eller var det Expressen?) som störtdiggar Amanda säger att det hon presterade på repetitionen igår var det absolut värsta han hört. Hon sjöng så falskt, så falskt. Dessutom spelade hon över något fruktansvärt Hoppas hon gör samma usla framträdande ikväll
Krolliljan
23-11-2007, 16:47
Lyssnade lite på webtv på Aftonbladets hemsida. Andreas på högsta volym Marie ? Amanda oooooooohhhoh så falskt. Daniel  Hoppsan man kan tydligen kolla lite hur repen gick på Tv4:as hemsida. Det visste jag inte.
Aqvakul
23-11-2007, 17:51
Men nu måste väl bara Andreas åka ut? Eller? Han sjunger ju visserligen som en gud, men han är ju stelare och tråkigare än en pinne att se på
Krolliljan
23-11-2007, 22:00
CITAT (Tezzla @ 23-11-2007, 21:51)  Men nu måste väl bara Andreas åka ut? Eller? Han sjunger ju visserligen som en gud, men han är ju stelare och tråkigare än en pinne att se på 
Hppas verkligen att Andreas åker ut ikväll sedan är det Maries tur att ta adjö nästa fredag. Amanda & Daniel i final.
Marie vill jag se i final. Hon har verkligen imponerat de sista gångerna. Vilken röst! Vilket ös! Sen är jag ju i och för sig inte värst förtjust i hennes rörelser och mimik, men hennes klös väger tyngre.
Amanda nådde höjden av pinsamhet ikväll. Vilken tillgjord fjanta!
Aqvakul
23-11-2007, 22:23
Krolliljan
23-11-2007, 22:24
Daniel
Daniel var och är en fullfjädrad artist... han var enl mitt tycke... precis lika bra vid första tävlingen som ikväll. Amanda har ändå utvecklats en hel del.
Aqvakul
23-11-2007, 22:32
Nä nu gick det för långt... Daniel fick respass.  Nu måste man väl ändå ädra röstningsreglerna... detta är ju helsjukt! Verkar nästan som det proteströstas mot juryn.
Aqvakul
23-11-2007, 22:40
Katastrof, landssorg!
CITAT (aq42 @ 23-11-2007, 22:40)  [/size]Katastrof, landssorg![size="6"] Glöm inte att flagga på halvstång imorron.
Men aq42, snälla, välj en annan tråd....
Starfight
23-11-2007, 22:44
Jag håller bara med er. Hur fanken röstar folk, inte för att jag följer Idol var gång eller röstar men Daniel tycker jag va värd en finalplats. Med sina grymma scenframträdanden och sång. Andreas tycker jag skulle åkt, astråkig att titta på.
Christina i Taxinge~
23-11-2007, 22:45
CITAT (Netha @ 23-11-2007, 22:38)  Nä nu gick det för långt... Daniel fick respass.  Nu måste man väl ändå ädra röstningsreglerna... detta är ju helsjukt! Verkar nästan som det proteströstas mot juryn. Nä, jag tror inte det var några proteströster mot juryn......men alla som ville få ut Amanda ikväll röstade på Andreas och glömde Daniel *snyft* Och Marie var som vanligt - bäst!!!!!!!!!!!!
Aqvakul
23-11-2007, 22:46
Absolut Tezzla, när du ber så snällt. Jag är egentligen också ganska snäll innerst inne. Tycker bara att det här med Idol har blivit väldigt uppblåst. Sista inlägget. Ska inte besvära er mer.
Miamamma
23-11-2007, 22:56
Förra året höll jag på Danny och gissa vems favorit som åkte ut ikväll!!!!!! Nu kan det ju inte bli någon annan än Marie som vinner.
Krolliljan
23-11-2007, 22:59
 Jag röstade i alla fall på Daniel
Nä nu är jag förbannad!!!
CITAT (Starfight @ 23-11-2007, 22:44)  Jag håller bara med er. Hur fanken röstar folk, inte för att jag följer Idol var gång eller röstar men Daniel tycker jag va värd en finalplats. Med sina grymma scenframträdanden och sång. Andreas tycker jag skulle åkt, astråkig att titta på.  tycker nog bättre om andreas än om daniel. gillar den typ av röst andreas har, men håller en extra tumme på marie...hon har en klar fin röst. amanda är riktigt bra med en röst som bryter alla tabun...helskön donna om hon inta var så mycket aguilera-copycat CITAT (Magdis @ 23-11-2007, 23:00)  Nä nu är jag förbannad!!!  lugn och fin nu...tänk på blodtryck och barnen... det blir ett livslångt trauma om du kastar ut TV:n genom rutan utan att öppna först kommer dom aldrig över
CITAT (pejori @ 23-11-2007, 23:33)   tycker nog bättre om andreas än om daniel. gillar den typ av röst andreas har, men håller en extra tumme på marie...hon har en klar fin röst. amanda är riktigt bra med en röst som bryter alla tabun...helskön donna om hon inta var så mycket aguilera-copycat lugn och fin nu...tänk på blodtryck och barnen... det blir ett livslångt trauma om du kastar ut TV:n genom rutan utan att öppna först kommer dom aldrig över  Tur att jag inte har PMS just nu...då hade nåt gått sönder här.
Nu har jag nog "landat" igen. Fick en smärre chock när Daniel åkte ut, men nu är jag tillbaka på banan igen, tror jag Det är väl detta som ändå är lite tjusningen med Idol och melodifestivalen och liknande ståhej... att man engagerar sig för stunden... Blir upprörd, arg, lycklig och sen så går livet vidare CITAT (Magdis @ 23-11-2007, 23:55)  Tur att jag inte har PMS just nu...då hade nåt gått sönder här.   Tror inte du behöver ha PMS för att jag ska bli livrädd... (Skojar såklart  )
Jag har inte landat än. Det är ju skandal! Daniel åker ut och Andreas är kvar!!!  Visst, han har bra sångröst, men jämfört med de övriga ser han ut som om han stod i en karaokebar.
sqrulan
24-11-2007, 00:09
Bra då var den sprattelgubben ute, Ska man rösta på sångrösten eller dans och sprattel? Alla blir ju idoler ändå om dom vill nu då dom kommit så långt. Kirsti behöver vård!
CITAT (sqrulan @ 24-11-2007, 00:09)  Kirsti behöver vård!  Hahah...hon är ju så hysteriskt utflippad att jag börjar gilla henne nu!
CITAT (Magdis @ 24-11-2007, 00:06)  ... och Andreas är kvar!!!  Visst, han har bra sångröst, men jämfört med de övriga ser han ut som om han stod i en karaokebar. Och han är livrädd!!! CITAT (sqrulan @ 24-11-2007, 00:09)  Kirsti behöver vård!  Ja, nåt är fel... Helt plötsligt får hon tokspel  Otäck människa...
Piccante
24-11-2007, 00:45
Har inte följt IDOL i år, men var inte Daniel typ den ende som var riktigt bra...  Tycker det är fel att juryn inte får ge poäng eller direktkvalificera någon till finalen. Verkar inte som om tittarna som röstar tänker samma som alla de som följer programmet men inte röstar.
CITAT (Magdis @ 24-11-2007, 00:06)  Jag har inte landat än. Det är ju skandal! Daniel åker ut och Andreas är kvar!!!  Visst, han har bra sångröst, men jämfört med de övriga ser han ut som om han stod i en karaokebar. Och jag har förmodligen inte landat än  ............................förstår inte ens hur det är möjligt...............Andreas kvar................och Daniel ute.................Milde himmel, inte konstigt det blir världskrig, när man kan bli sååååå upprörd över att nån åker ut ur IDOL ( f´låt, men näst efter att ha legat i magsjukan, i drygt ett dygn, var det nog bland det värsta som kunde ha hänt )
Ja men det var ju nästan bra att han åkte ut, nu kan det ju bara gå bättre för honom.  Alla skivor som han kommer att sälja gör han på egen han så att säga, inte för att han kom längst i Idol. Neej, jag hoppas fortfarande på att Amanda ska vinna för desto fortare glöms hon bort.
Förhoppningsvis har du rätt Berith
Krolliljan
24-11-2007, 09:44
CITAT (Berith @ 24-11-2007, 08:48)  Ja men det var ju nästan bra att han åkte ut, nu kan det ju bara gå bättre för honom.  Alla skivor som han kommer att sälja gör han på egen han så att säga, inte för att han kom längst i Idol./.............. Ja hoppas det
Monica i Nässjö
24-11-2007, 12:06
Jag missade utröstningen efter nyheterna igår, hade annat för mig. Vilka hängde löst och vem satt säker?
Marie och Andreas satt säkert, Daniel fick åka hem.
Jag trodde faktiskt att Amanda skulle åka ur den här gången. Konstigt att Andreas satt säkert, men han har ju den bästa pipan av de som är kvar. Bara han lär sig dansa också, så kommer han att ta hem rubbet. Jag håller ändå tummarna för honom. Hoppas han vinner.
Ska man gå efter principen "Vinnaren blir fort bortglömd och tvåan blir en stjärna" så hoppas jag att Amanda vinner...  Av de som finns kvar nu så tycker jag att Marie är bäst. Förstår inte att det klagats så mycket på hur hon rör sig på scenen samtidigt som Daniels flaxande har lovordats.
CITAT (Betty @ 24-11-2007, 13:47)  Ska man gå efter principen "Vinnaren blir fort bortglömd och tvåan blir en stjärna" så hoppas jag att Amanda vinner...  Av de som finns kvar nu så tycker jag att Marie är bäst. Förstår inte att det klagats så mycket på hur hon rör sig på scenen samtidigt som Daniels flaxande har lovordats.  Förstår verkligen vad du vill säga, för detsamma disskuterade vi här i går kväll. Jag kan säga så mycket som att jag både håller med och inte!!! Jag, personligen, kan inte med Marie´s scenstil. Sjunga kan hon, men på scenen gillar jag henne inte alls. Daniel! Honom gillar jag till 100%. Men!!! Jag kan bli galen på att han gör precis samma rörelser till varenda låt han uppträder med! Till skillnad från Amanda, som har en förmåga att variera sig hela tiden, även om hon också har sin egen "personliga" stil. Men henne ville jag ju inte ha som vinnare!!! Och Andreas!! Näääe, jag gillar absolut inte hans scennärvaro. Han har en röst som slår mycket, men han kunde väl för jösse namn lära sig att "röra" på sig på scenen!!! Daniel åkte ut, vilket jag tycker var katastrof, men det är jag det Av de som är kvar...................näääää, jag kan faktiskt inte välja...............något inom mig säger Amanda, men jag är inte säker  ...........................näääää, nu ljög jag ju, vem som helst, men inte Andreas Och precis som vanligt! Smaken är som baken...................delad
Andreas fick definitivt sympatiröster av mig och min man. Kishti betedde sig väldigt illa mot honom.
Jag tycker att Andreas rörelsemönster på scen påminner väldigt mycket om Tom Jones.
Amanda var suverän som vanligt! Heja Amanda!
Marie sjunger jättebra men det är jobbigt att titta på henne.
Daniel är duktig men känns så anonym. Jag förstår att folk "glömde" att rösta på honom.
Alla som är kvar är duktiga var och en på sitt sätt så det är mer en smaksak och hur många som röstar som kommer att avgöra. Det kan bli vem som helst. Men jag hoppas att det blir Amanda!
Jag blev faktiskt snopen, var säker på att Amanda skulle åka ut istället för Daniel. Det märktes även på Daniel...han hade nog inte räknat med att han var den som skulle lämna idol nu.
Andreas lär nog inte lära sig fler danssteg än vad han kan nu.... han borde vända på det istället och använda sig av det. Klädd i frack med en symfoniorkester och sen köra allt från hårdrock till ballader. Det vore ballt.
CITAT (Kathy @ 26-11-2007, 10:02)  Jag blev faktiskt snopen, var säker på att Amanda skulle åka ut istället för Daniel. Det märktes även på Daniel...han hade nog inte räknat med att han var den som skulle lämna idol nu. Håller med om Daniels reaktion. Och jag tror att det har legat honom i fatet för under de senaste programmen har han verkat lite FÖR självsäker och lite självgod. Sånt går inte hem sen kan han sjunga hur bra som helst, det hjälper liksom inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|